حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان گلستان برون‌سپاری شد

 

 

 

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ۹ مجتمع فرهنگی و هنری در ۹ شهرستان استان گلستان برون‌سپاری شد.

 

 

 

 

...

 

 

 

به گزارش کاوش نیوز، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه چهارشنبه در جشن روز جهانی تئاتر استان در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس اظهار داشت: 9 مجتمع فرهنگی و هنری در 9 شهرستان در فرایند قانونی برون‌سپاری شد و اولویت ما در این برون‌سپاری با فعالان حوزه فرهنگ و هنر بود.

 

وی افزود: توفیقات خوبی در حوزه هنر در استان گلستان صورت گرفته است و باید باورهای زیر ساخت این حوزه را در نظر داشته باشیم.

فضیلت گفت: اصحاب هنر فکر و اندیشه تولید می‌کنند و به علت تولید فکر و اندیشه به نوعی در جامعه رهبرهستند و این رهبری زمانی در جامعه به منزل می‌رسد که با خداوند برای خداوند و به سوی خداوند رهسپار شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد:  اگر این زیر ساخت در هر کجا عرصه هنر نباشد آنگاه به مقصد نمی‌رسد و بزرگی و عظمت هر کسی در این عرصه بسته به نیت او از خداوند است.

وی ادامه داد: بسیار کوچک‌ها در حوزه زندگی مادی و معنوی از اهمیت بسزایی برخوردار است و به هر میزان که توجه شود ما از آن آثار بهره مند خواهیم شد.

حجت الاسلام فضیلت درباره شخصیت هنرمندان گفت: هنرمندان از عقل عبور کرده و عاشق هستند و گرنه در شرایطی که بسیاری از فرصت‌ها در جهت کسب امتیاز برای اینها فراهم است با این حال در راستای تعالی انسانیت قدم برداشته و فرصت‌ها را رها نموده و به تئاتر پرداخته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه‌های هنری اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات چه در بخش خرد و  چه در بخش کلان در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد، هنر، سیاست و غیره غفلت از هویت خودمان است که ناشی از غفلت از خداوند است و اگر غفلت نباشد به آرامش خواهیم رسید و درد ناشی از نداشته‌های ما کاسته خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انجمن‌ها افزود: یکی از زیرساخت‌هایی ما که لازم پویایی و رشد هنری خواهد بود در قالب انجمن‌ها است که این انجمن‌ها در حوزه هنرهای نمایشی در شهرستان گنبدکاووس و گرگان تشکیل شد و قرار نیست این انجمن‌ها نقش سیاه لشکری یا دکوری داشته باشند بلکه رویکرد آنها به عنوان اتاق فکر و مرجع کارشناسی در کلیه تصمیم‌سازی کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.