حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل می‎شود

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان:

بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل می‎شود

بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل می‎شود

 

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با تاکید بر اینکه تحقق مطالبات صنفی منوط به داشتن بانک جامع اطلاعات است و گفت: بانک اطلاعات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل و در اختیار شورای اطلاع‎رسانی گلستان قرار می‌گیرد.

 

...

بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل می‎شود

 

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با تاکید بر اینکه تحقق مطالبات صنفی منوط به داشتن بانک جامع اطلاعات است و گفت: بانک اطلاعات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل و در اختیار شورای اطلاع‎رسانی گلستان قرار می‌گیرد.

 

به گزارش کاوش نیوز، زهره رجبی گفت:استقبال فعالان رسانه استان گلستان را در پیگیری اجرای طرح ساماندهی ستودنی خواند و اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده‎های موجود در خانه مطبوعات استان گلستان دارای نقص بود که این وضعیت منجر به سردرگمی هیئت مدیره و متولیان امر رسانه برای پیگیری مطالبات صنفی ‎می‎شد که تلاش کردیم با یک حرکت جمعی و با همراهی جامعه خبری، نسبت به این مطالبه وارد میدان شویم.

وی تصریح کرد: تاکنون 19 نشریه محلی، 19 نشریه سراسری، 9 پایگاه خبری، 6 خبرگزاری و یک مجله برای عضویت در خانه مطبوعات استان گلستان دارای پرونده هستند که فعالیت هر عضو در قالب خبرنگار، مدیرمسئول، سرپرست روزنامه یا نشریه، عکاس، صفحه‎آراء و سردبیر تفکیک شده است.

مسئول کمیته عضویت خانه مطبوعات استان گلستان با اشاره به اینکه 193 پرونده در خانه مطبوعات پالایش اولیه شده، افزود: از این تعداد 89 عضو با ارسال مدارک خود در راستای تشکیل و تکمیل پرونده و مدارک خود اقدام کردند و پرونده بقیه اعضاء همچنان دارای نقص است.

وی یکی از مهم‌ترین علت‌های نقص پرونده اعضای خانه مطبوعات را در فقدان پوشش بیمه‎ای دانست و تاکید کرد: بسیاری از فعالان رسانه استان گلستان که تلاش آنها برای هیئت مدیره خانه مطبوعات محرز است به دلیل نداشتن بیمه و تعلل مدیران مسئول در زمره اعضای اصلی این تشکل صنفی قرار ندارند.

رجبی با بیان اینکه بیمه یکی از ابتدایی‎ترین حقوق اصحاب رسانه به شمار می‎رود، افزود: هیئت مدیره خانه مطبوعات در جلسات مختلفی که با مقامات ارشد استان گلستان، بیمه تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده است خواستار پیگیری جدی در این زمینه بوده اما هنوز اقدام و عمل محسوسی از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان ملاک فعالیت جامعه رسانه‎ای را عضویت در خانه مطبوعات دانست و اظهار کرد: براساس برنامه‎ریزی انجام شده قرار است در 3 فاز روند ساماندهی اعضاء انجام شود که فاز نخست آن با استقبال خوب و مناسب جامعه هدف مواجه شد هر چند هنوز این روند تکمیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه فازهای دوم و سوم ساماندهی بلافاصله پس تکمیل پرونده اعضاء پیگیری می‎شود، گفت: هدف ما در فاز نخست فقط تکمیل بانک اطلاعاتی اعضاء بود اما در فاز دوم و سوم ساماندهی بنا داریم تا با برگزاری آزمون بحث رتبه‎بندی جامعه هدف را عملیاتی کنیم.

رجبی با بیان اینکه مبنای هر برنامه‎ریزی در گرو داشتن اطلاعات متقن است، افزود: اعضاء می‎توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت پرونده‎ خود به سایت خانه مطبوعات به آدرس www.khgolestan.ir مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی خانه مطبوعات استان گلستان ملاک شناسایی فعالان رسانه برای دستگاه‎های اجرایی خواهد بود، ابراز کرد: اسامی فعالان رسانه به زودی به شورای اطلاع‎رسانی استان گلستان تحویل می‎شود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه خدمات آموزشی، تسهیلاتی و اردویی جزو برنامه‎های خانه مطبوعات است، گفت: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که اطلاعات آن در سایت خانه مطبوعات موجود است، از فعالان رسانه استان گلستان انتظار داریم تا نسبت به پایش اطلاعات که از سوی این تشکل صنفی صورت می‎گیرد جدی‎تر باشند تا در آینده خودشان متضرر نشوند.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.