حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » احیای وقف یکی از اصول اجرای اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

احیای وقف یکی از اصول اجرای اقتصاد مقاومتی است

احیای وقف یکی از اصول اجرای اقتصاد مقاومتی است

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: سنت حسنه وقف و احیای موقوفات امری است که می تواند به تحقق ارکان مختلف اقتصاد مقاومتی در جامعه کمک کند.

...

احیای وقف یکی از اصول اجرای اقتصاد مقاومتی است

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: سنت حسنه وقف و احیای موقوفات امری است که می تواند به تحقق ارکان مختلف اقتصاد مقاومتی در جامعه کمک کند.

به گزارش کاوش نیوز، حجت‌الاسلام سیف اله سهرابی، پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب وقف در گرگان گفت: از آنجایی که سال ۹۵ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است، به یقین سنت حسنه وقف و احیای موقوفات می تواند به تحقق ارکان مختلف اقتصاد مقاومتی جامعه کمک کرده و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای‌اسلامی‌باشد.

سهرابی با اشاره به این که ترویج و افزایش بهره‌وری از موقوفات با توجه به نقش عمده وقف در اقتصاد امری حائز اهمیت است، افزود: خودکفایی یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است و ارتقای سطح تولید و نبود وابستگی به منابع نفتی از مؤلفه‌های مهم خودکفایی است.

وی اظهار کرد: اوقاف در تحقق این خودکفایی و افزایش سطح تولیدات با برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

حجت‌الاسلام سهرابی گفت: وقف افزون بر آثار نیک و ماندگاری و عملی که از آن به عنوان باقیات صالحات یاد شده در حقیقت جاودانه کردن مال و اختصاص بهره آن در مسیر خدمت به خلق، نیازمندان و محرومان است که این خود قطعا به توانمندی اقتصاد داخلی و تکیه بر سرمایه‌های درونی اضافه می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان با اشاره به وقف عام و خاص اظهار کرد: رسیدن به نیکی و رستگاری، کاهش فاصله طبقاتی بین افراد جامعه، توزیع ثروت، تقویت روحیه ایثار و فداکاری و ترویج روحیه تعاون در جامعه و سمت و سو دادن به انفال و استمرار جریان ثواب به سوی واقف از آثار وقف در جامعه است که همیشه بر آن تأکید می‌شود.

وی کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف را نیز در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: وقف به عنوان یک منبع مالی مستمر مراکز علمی پشتوانه مردمی داشته و از همین رو تأسیس مدارس، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشجویی از مهم‌ترین کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام سهرابی دیگر کارکرد این امر نیک را کارکرد اجتماعی وقف در رفع نیاز نیازمندان، محرومان و فقرا عنوان کرد و گفت: در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد توجه به تقویت مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و ارزشی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.