حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » آمادگی برای مقابله با حریق در مراتع و جنگل‌های گلستان

آمادگی برای مقابله با حریق در مراتع و جنگل‌های گلستانفرماندار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آمادگی نیروهای یگان حفاظت برای مواجهه احتمالی با آتش سوزی‌های فصل تابستان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز، حبیب یاراد بزی در جلسه شورای برنامه ریزی و حفاظت در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی و اطفاء حریق احتمالی جنگل‌ها و مراتع، نیروهای یگان حفاظت آمادگی برای مواجهه احتمالی با آتش سوزی‌های فصل تابستان خبر داد و گفت: با توجه به رویش مجدد گیاهان علفی در مراتع و جنگل‌ها، انجام برنامه ریزی برای کسب آمادگی‌های لازم برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی الزامی بوده و یک تکلیف است.

او افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌های حاصل شده در دو سال اخیر و سال زراعی جاری، علی‌رغم بروز مشکلاتی ناشی از وقوع سیلاب در سال گذشته که تبعات آن هنوز باقی است، این بارش‌ها، رویش گیاهان علفی و سرسبزی طبیعت را به دنبال داشته که بهار زیبایی را نیز برای استان گلستان رقم زده است.

بزی ادامه داد: با توجه به این موضوع، در صورت خشک شدن گیاهان علفی باید برنامه ریزی و تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، مراتع و مزارع در سطح شهرستان اتخاذ شود.

فرماندار یگان حفاظت منابع طبیعی تاکید کرد: روسا و فرماندهان یگان حفاظت شهرستانها نسبت به چینش صحیح نیروهای خود در نقاط حساس اقدام کرده و همچنین تجهیزات اطفاء حریق موجود در شهرستان خود را چک و اگر نیاز به تعمیر و یا تجهیزات بیشتر هست با فرماندهی یگان حفاظت استان در میان بگذارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.