حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » پرونده‌های ورودی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت

پرونده‌های ورودی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با اشاره به پائین بودن آمار وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان، گفت: پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

...

پرونده‌های ورودی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با اشاره به پائین بودن آمار وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان، گفت: پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کاوش نیوز، ، محمدیوسف حسنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان، در نظرسنجی‌های انجام شده شاهد رضایت مناسب مردم از این سازمان هستیم.

وی افزود: رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، بررسی سریع، قاطع، منصفانه و عادلانه به پرونده‌های طرح شده در این سازمان است و با حساسیت بالا نسبت به جرائم نیروهای مسلح رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان تصریح کرد: نکته مهم در این موضوع این است که جرائمی در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود که کارکنان نیروهای مسلح در هنگام انجام ماموریت مرتکب تخلف و یا جرم شوند و بقیه جرائم عمومی این افراد در دادگاه‌های عمومی و انقلاب رسیدگی خواهد شد.

حسنی تاکید کرد: برخورد قاطع سازمان قضایی نیروهای مسلح با جرائم کارکنان نیروهای مسلح دارای حساسیت و با حفظ شان و جایگاه نیروهای نظامی بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به پائین بودن آمار وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان، اظهار کرد: سعی ما بر ایجاد تعامل و پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است که در این راستا 72 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی و آگاه‌سازی کارکنان کادر و وظیفه نیروهای مسلح را در سال گذشته اجرایی کرده‌ایم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان اظهار کرد: آگاه‌سازی نیروهای مسلح به مسائل حقوقی، یکی از اولویت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان است که در این خصوص در 3 ماه نخست سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین استان‌های کشور شده‌ایم.

حسنی درباره برخوردهای قانونی با جرائم مربوط به سربازان، گفت: رویکرد ما در این حوزه حمایتی بوده و سعی و تلاش ما بر این است که در این حوزه با آگاه‌سازی سربازان، از وقوع جرائم در این جامعه آماری، پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است اگر سرباز در ماموریت‌های مهم و حساس به خصوص در ماموریت‌هایی که نیاز به بکارگیری سلاح وجود دارد، ابتدا آموزش و توجیه لازم انجام شود، مهارت لازم را کسب کند و پس از آن به انجام ماموریت بپردازد.

حسنی تاکید کرد: خوشبختانه عملکرد نیروهای مسلح استان گلستان در برقراری نظم و امنیت استان بخصوص در مراحل حساس همانند برگزاری انتخابات، سفرهای مسئولان ارشد نظام به استان، عملکرد بسیار خوب و قابل قبول بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به عرصه سیاسی و احزاب سیاسی، هیچ‌گونه تخلف و یا جرمی در این حوزه صورت نگرفته و گزارش تخلفی به ما اعلام نشده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با اشاره به نقش پررنگ ادارات حفاظت و اطلاعات و همچنین بازرسی یگان‌های نظامی و انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم، گفت: خوشبختانه جرائم در نیروهای مسلح استان محدود و کنترل شده است هرچند که همین میزان کم و محدود نیز برای ما مهم و دارای اهمیت خواهد بود.

حسنی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این راستا، تعداد پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در سال گذشته 20 درصد کاهش داشته و این نشان از عملکرد مناسب این سازمان و فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح استان در کنترل جرائم است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان بر تلاش این سازمان بر نظارت حفظ حقوق شهروندی در یگان‌های نظامی و انتظامی به خصوص کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه همهبازداشتگا‌ه‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها استان از حداقل استاندارد لازم برخوردارند و اقدامات نیروی انتظامی در این عرصه مناسب بوده است.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.