حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » مردم بهترین حامیان محیط زیست هستند

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حفظ محیط زیست و جنگل‌های این استان، خاطرنشان کرد که مردم و تشکل‌های مردم نهاد از بهترین ظرفیت‌ها برای حفظ و صیانت از محیط زیست هستند که بایستی از آنها استفاده شود.

...

کاوش نیوز: به گزارش از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس پنجشنبه شب در دومین جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان که با حضور خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ساختمان اداری پارک ملی گلستان برگزار شد، اظهار داشت که با استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، محیط زیست حفظ می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پارک ملی گلستان به عنوان میراث ارزشمند جهانی تصریح کرد: راه نگهداری و صیانت از جنگل‌ها، نهی کردن و استفاده از روش‌های بازدارنده نیست و اگر راهکارهای ما منافع مردم را تامین کند، آنها همکاری لازم را خواهند داشت.

حق‌شناس با اشاره به اهمیت جنگل‌های هیرکانی ادامه داد که هویت و ریشه جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی در دنیا دارای اهمیت است و بسیاری برای خلق این هویت دست به هر کاری می‌زنند و ما بایستی از  ظرفیتی همچون پارک ملی گلستان که میراث تاریخی هویت بخش میلیون‌ها سال پیش است، به درستی مراقبت کنیم.

استاندار گلستان همچنین ایجاد تفرجگاه در پارک ملی گلستان را در راستای پیشگیری از تخریب آن پیشنهاد خوبی دانست و با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی بیان داشت که اگر مردم به عنوان ذینفعان محیط زیست تعریف شوند، بدون شک برای مراقبت بیشتر از جنگل‌ها همراهی می‌کنند.

دکتر حق شناس ادامه داد که سازمان‌های مردم نهاد نقش بسزایی در جریان‌سازی اقدامات حفاظت از محیط زیست دارند و بایستی از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.