حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » ابتکار: طرح جایگزینی جاده پارک ملی گلستان اجرا می‌شود/استقرار ۱۴ بالگرد اطفاء حریق در استان‌ها

ابتکار: طرح جایگزینی جاده پارک ملی گلستان اجرا می‌شود/استقرار ۱۴ بالگرد اطفاء حریق در استان‌ها

 

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: طرح ملی جایگزین جاده پارک ملی گلستان مورد موافقت دولت است و با جذب سرمایه گذار این طرح ملی اجرا می‌شود.

...

ابتکار: طرح جایگزینی جاده پارک ملی گلستان اجرا می‌شود/استقرار ۱۴ بالگرد اطفاء حریق در استان‌ها

 

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: طرح ملی جایگزین جاده پارک ملی گلستان مورد موافقت دولت است و با جذب سرمایه گذار این طرح ملی اجرا می‌شود.

به گزارش  کاوش نیوز، معصومه ابتکار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات طرح نجات خلیج گرگان در حال انجام است و هر طرح جامعی که می‌خواهد انجام شود باید پیش‌ بینی لازم وجامع آن هم انجام شود.

وی درباره خروج جاده از پارک ملی گلستان گفت: دولت موافق این طرح است و همگرایی خوبی برای تغییر مسیر جاده در این پارک در دولت انجام شده و جاده شمالی جایگزین خواهد شد در استان همه مقام‌ها در انجام این طرح همکاری لازم را انجام می‌دهند و با وجود سرمایه‌گذار برای این کار، طرح ملی جایگزین جاده پارک ملی گلستان انجام می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره طرح اجرای طرح پسماند در استان گلستان نیز تاکید کرد: طرح ساماندهی پسماند در استان گلستان از مدت‌ها قبل آغاز شده و حتی در روستاها هم در حال اجراست اما نیاز به تکمیل شدن دارد.

معاون رئیس  جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور هچنین گفت: طرح حفاظت از جنگل‌ها در دولت، یکی از موفقیت‌های دولت در قالب طرح یا برنامه جامع جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌هاست.

ابتکار گفت: با افزایش گرما آتش‌سوزی در جنگل‌ها بیشتر شده اما با برنامه جامع این پدیده کاهش یافت و این برنامه با همکاری نیروهای نظامی، مدیریت بحران ومحیط زیست در حال انجام است و کاهش چشمگیر در آتش‌سوزی داشتیم که 14 بالگرد در استان‌های کشور مستقر شده و در هر زمانی که لازم باشد این بالگردها اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در هر روز 5 تا 6 عملیات پرواز در کشور انجام می‌شود که با مانور و عملیات  در کشور در حال انجام می‌شود.

وی درباره طرح استراحت جنگل تصریح کرد: ما به دنبال اجرای این طرح در کشور برای حفاظت بیشتر از جنگل‌ها هستیم اما در کنار حفظ جنگل به دنبال حفظ معیشت مردم، بحث گردشگری و بهره برداری غیرچوب از جنگل‌ها هستیم که با اشتغال پایدار برای مردم و جوامع محلی همراه است.

ابتکار افزود: طرح حفاظت از گونه‌های در حال تهدید از جمله پلنگ، یوزپلنگ، خرس قهوه‌ای و خرس سیاه، پرندگان و گاندو در دستور کار سازمان است و برای برخی برنامه تدوین شده و در حال اجراست و برای برخی برنامه در حال تدوین است.

وی از طرح بیمه پلنگ و یوزپلنگ خبر داد و افزود: طرح بیمه پلنگ انجام شده و در صورت وارد کردن خسارت از طرف پلنگ به دامدارن بیمه خسارت پرداخت می‌کند تا خسارتی به این حیوان با ارزش وارد نشود برای یوزپلنگ هم این برنامه در حال انجام است.

ابتکار درباره انتقال آب از گلستان به شاهرود هم گفت: این تنها طرح است و هنوز اجرائی نشده و هر طرحی قبل از اجرائی شدن باید تائید زیست محیطی را بگیرد و اجرائی شود.

وی درباره سختی کار محیط بانان هم گفت: سختی کار به آن‌ها تعلق گرفته و همه 3 هزار ساعت سختی کار دارند و در همه جا اجرائی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.