حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » خسارت کرونا به تولید کنندگان مرغ گوشتی استان

به علت شیوع کرونا و تعطیلی هتل ها، رستوران ها، آشپزخانه های مرکزی، منع برگزاری مراسم و مجالس شادی و عزا، کاهش برپایی میهمانی های خانگی و نرفتن به طبیعت و تفرجگاه ها ، خسارت زیادی به  تولید کننذگان مرغ گوشتی وارد آمد.

...

به گزارش کاوش نیور، مختار مهاجر گفت:مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به کاهش مصرف انواع گوشت در کشور پس از شیوع کرونا گفت: میزان فروش گوشت مرغ تولیدی گلستان در سایر استان‌های متقاضی از جمله تهران در ۲ ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود : قبل از شیوع کرونا روزانه حدود ۴۰۰ تن مرغ از گلستان به تهران ارسال می شد که این عدد در روزهای اخیر به ۱۷۰ تن کاهش یافته که برای جلوگیری از وارد شدن زیان به مرغداران روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام گلستان از تولیدکنندگان با قیمت مصوب خریداری می شود.

وی گفت : در بخش گوشت قرمز و دامپروری نیز خسارت های ناشی از کرونا مشهود است و در حال حاضر به سبب کاهش قدرت خرید مردم و برگزار نشدن مراسم ها و مجالس، فروش گوشت قرمز کاهش یافته و دامپروری ها دچار زیان فراوان شدند.

مهاجر ادامه داد : در بخش جوجه های یکروزه نیز هر چند با کاهش قیمت و خسارت هایی مواجه شدیم اما هیچ کدام از این جوجه ها معدوم نشده و تولید در این بخش ادامه دارد.

وی گفت : ماهانه ۱۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود که ۱۲ میلیون آن در مراکز تولیدی مرغ گوشتی و تخم‌گذار استان مصرف می شود.

۲۸ درصد سهم اشتغال گلستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و فعالان این بخش در سال زراعی قبل ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۵ هزار میلیارد ریال تولید کردند.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.