حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » سمپاشی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای گلستان

سمپاشی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای گلستان معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار از کشتزارهای گندم این استان تحت تاثیر باران اخیر و برای جلوگیری از شیوع بیماری قارچی سمپاشی شد.

...
به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا؛ محمدرضا عباسی  اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی کشتزارهای گندم، ۷۰ هزار هکتار از کشتزارهای گلستان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده و قابلیت تولید محصول ندارد.

در سال زراعی جاری ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت گندم رفت.
به گفته معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی، سمپاشی گندمزارهای گلستان تا زمان فروکش کردن کامل آب از این اراضی ادامه خواهد یافت.
وی افزود: همچنین در پی وقوع سیلاب، ۳۵ هزار هکتار از کشتزارهای جو در گلستان خسارت دیده که پیش بینی می شود در نتیجه آبگرفتگی تولید این محصول کاهش یابد.
به گفته وی در سال زراعی جاری ۸۲ هزار هکتار از اراضی گلستان به زیر کشت جو رفته و پیش بینی می شد از این زمین ها ۱۸۰ هزار تن جو برداشت شود.
عباسی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کلزا در گلستان افزود: کشتزارهای کلزا در سیل اخیر خسارت بیشتری از گندم و جو دیده و ۱۰۰ درصد محصول ۱۳ هزار هکتار از این اراضی از بین رفت. 
وی گفت: سطح زیر کشت کلزا گلستان در سال زراعی جاری ۸۷ هزار هکتار با برآورد تولید ۱۸۰ هزار تن بود. 
گلستان از قطب های مهم تولید محصولات زراعی پاییزه گندم، کلزا و جو در کشور است به طوری که هر ساله رتبه برتر تولید این محصولات در کشور را به خود اختصاص می دهد. 
گلستان دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی است که امسال ۵۴۰ هزار هکتار آن زیر کشت محصولات پاییزه رفت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.