حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی کرونا به کشاورزی گلستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که طبق برآوردهای اولیه، شیوع ویروس کرونا هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

...

کاوش نیوز: آمنه جمشیدی رودباری اظهار داشت: خسارت شیوع کرونا در بخش کشاورزی استان بیشتر در حوزه دام و طیور( زنجیره پرورش مرغ، تولید شیر و صنایع وابسته)، حوزه باغبانی و تولیدات گلخانه ای و به صورت عمده شامل فروش نرفتن محصولات است.

به گفته وی همچنین با توجه به تداوم شیوع این بیماری، کاهش کارگر و افزایش دستمزد در فصل بهار، احتمال تغییر در زمان برداشت محصولات پاییزه و مشکلات مرتبط با تردد تولیدات بین شهرها پیش بینی می شود.

کشت پاییزه در گلستان به طور عمده شامل گندم، جو و کلزا است که در سال زراعی جاری حدود ۵۰۰ هزار هکتار از زمین های استان به زیر کشت این محصولات رفته و زراعت گندم با ۳۵۰ هزار هکتار و پیش بینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید، محصول غالب است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: برای جبران خسارت کرونا در بخش کشاورزی، ایجاد تنفس در تسهیلات پرداختی برای واحدهای بخش کشاورزی، تاخیر در پرداخت هزینه آب و برق و گاز واحدها (صنایع و گلخانه ها)، تزریق اعتبار نقدی به شرکت پشتیبانی امور دام برای روان سازی در خرید تضمینی گوشت مرغ و ارایه سرمایه در گردش به صورت پرداخت تسهیلات حداقل ۵۰ درصد هزینه یک دوره تولید، پیشنهاد شده و انجام آن ضروری است. منبع ایرنا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.