حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » گلستان ۱۳ درصد گندم کشور را تولید می‌کند

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که این استان با میانگین تولید سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم با کیفیت بالا، ۱۲ تا ۱۳ درصد از این محصول استراتژیک کشور را تولید می‌کند.

...

کاوش نیوز: مختار مهاجر در مراسم نخستین جشن برداشت گندم گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: گندم تولیدی گلستان از بهترین و مرغوب‌ترین گندم‌ها در کشور است که مخلوط کردن ۱۰ تا ۱۵ درصد گندم این استان با گندم دیگر استان‌ها، کیفیت گندم آن‌ها را نیز ارتقا می‌دهد.

وی افزود: کشاورزان گلستان با سختی و مشقت زیاد از جمله خشکسالی در برخی سال‌ها و یا رطوبت بالا و مبارزه با آفات و بیماری‌ها، گندم تولید می‌کنند و نقش مهمی در امنیت غذایی کشور و تامین رزق عمومی مردم (نان) برعهده دارند که باید دست چنین کشاورزانی را بوسید.

دکتر مهاجر با تاکید بر ضرورت توجه کشاورزان به زنجیره بازرگانی گندم در گلستان و تحویل محصول تولیدی به سیلوهای استاندارد دولتی و بخش خصوصی، گفت: گندم تولیدی استان به دلیل اینکه نقش مهمی در رزق عمومی مردم دارد بایستی فارغ از مسایل ریالی و مادی، به اهل آن تحویل داده شود.

وی با اشاره به اتفاق مخلوط کردن بخشی از گندم‌های تولیدی در گنبدکاووس با فضولات حیوانی و با ابراز تاسف از این حادثه، اضافه کرد: کشاورزان نبایستی اجازه سوء‌استفاده از دسترنج‌شان را به برخی فرصت طلبان بدهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: متاسفانه یک سری دلال و  فرصت طلب در این حادثه، آبرو و شخصیت کشاورزان را به بازی گرفتند که دستگاه قضایی بایستی با این افراد بدون اغماض برخورد کند.

 مهاجر همچنین از توانایی گلستان برای تولید دو میلیون تن گندم خبر داد و گفت: لازمه تحقق آن، رعایت مسائل فنی و استفاده از ارقام گواهی شده و توجه به خاک و تغذیه درست آن و نیز استفاده از نظر کارشناسان پهنه می‌باشد.

وی افزود: کشاورزان گلستانی در سال زراعی ۹۸ - ۹۷  با وجود ۷۵ روز هوای بارانی و ابری و مبارزه با آفات و بیماری‌های ناشی از رطوبت بالا و در نهایت وقوع سیل که به ۵۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان خسارت کامل زد، موفق به تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول شدند، در حالی که پیش بینی کارشناسان، تولید ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن از این محصول بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان درحاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران از بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۲۲۱ پروژه در بخش های مختلف زراعی، دامی، شیلات و جنگل و مرتع با اعتبار افزون بر ۱۳۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹۸۴ نفر و بهره مندی ۱۷ هزار و ۶۳۳ خانوار در هفته دولت( ۲ تا ۸ شهریور) امسال خبر داد.

دکتر مهاجر همچنین گفت: امسال کشاورزان گلستانی حدود ۶۰۰ هزار تن گندم تولیدی را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن نیز در انبارهای غیر استاندارد دلالان یا کشاورزان نگهداری می شود ضمن اینکه بقیه گندم تولیدی استان نیز توسط بخش خصوصی و کارخانه های آرد خریداری و ذخیره شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.