حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » توضیحات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واگذاری بیمارستان دولتی آبیک

توضیحات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واگذاری بیمارستان دولتی آبیکسرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی صحت نداشته و این اقدام قانونا امکان ناپذیر است و خبر انتشار یافته در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی نادرست و حاصل برداشت ناصحیح بوده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عبدالله دیدن بان در خصوص انتشار اخباری با عنوان واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی در برخی رسانه ها و فضای مجازی، افزود: این خبر ناشی از انتقال نادرست منابع خبر و برداشت اشتباه و ناصحیح منتشرکنندگان بوده و به هیچ عنوان بحث واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی مطرح نبوده بلکه برون سپاری خدمات و خرید خدمت هدف قرار داشته است.

وی اظهار داشت: در شهرستان آبیک یک بیمارستان دولتی با ۳۰ تختخواب وجود دارد و با توجه به جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری این شهرستان باید یک بیمارستان حداقل ۱۵۰ تختخوابی در آن داشته باشیم.

این مسوول گفت: تلاش می کنیم با جلب مشارکت خیران، بیمارستان دولتی آبیک را توسعه ببخشیم که زمین آن را نیز در اختیار داریم اما تا تحقق این مساله و برای رفع نیازهای درمانی مردم این شهرستان، تکلیف قانونی ما است که از ظرفیت نیروهای متخصص بخش خصوصی استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ادامه داد: استفاده از ظرفیت این بخش در شهرستان آبیک به گونه ای برنامه ریزی شده که نیروهای متخصص بخش خصوصی در بیمارستان دولتی خدمات ارایه می دهند و یا شهروندان، امکان دریافت خدمات را از بیمارستان خصوصی با تعرفه دولتی خواهند داشت.

دیدبان گفت: در هر صورت بیماران با تعرفه دولتی، خدمات درمانی دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت هزینه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

این مسوول اظهار داشت: از حیث قانونی امکان واگذاری مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی وجود ندارد و تنها در صورت نیاز خدمات برون سپاری می شود، به عنوان نمونه در شهر قزوین نیز در حال حاضر در رادیولوژی بیمارستان بوعلی برون سپاری انجام شده و، امکانات و تجهیزات و مکان این فضای درمانی تحت مالکیت دولت و دانشگاه علوم پزشکی است و متخصصان از بخش خصوصی حضور دارند اما بیماران، خدمات خود را با تعرفه دولتی و بدون هیچ گونه وجه اضافی دریافت می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.