حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی به شدت برخورد کند

امام جمعه موقت شیراز گفت: دستگاه قضائی باید مبارزه جدی با فساد و برخورد شدید با مفسدان اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: اجرا و برقراری عدالت در جامعه با تعارف و بیان کردن محقق نمی‌شود بلکه دستگاه قضایی باید مفسدان کلان اقتصادی را به اشد مجازات محکوم کرده و حکم آنها را اجرا کند تا درس عبرتی برای کسانی که به دنبال چپاول اموال بیت المال و مردم هستند باشد.

وی ادامه داد: در صدور احکام هیچکس نمی‌تواند و حق ندارد که به قاضی امر و نهی کند که چنین یا چنان تصمیم بگیر و حکم صادر کن، قضات باید بدون توجه به فشارها با هر فرد متخلف در هر جایگاهی که هست برخورد کنند. امام جمعه موقت شیراز گفت: دستگاه قضایی باید با این فسادها به شدت برخورد کند تا جامعه سالم اسلامی حفظ شود.

وی، ضمن تاکید بر لزوم سپردن پرونده‌های مهم به قضات با تجربه اظهار داشت: اکثر قضات ما انسان‌های شریف و عدالت محوری هستند اما برخی به دلیل تجربه کم و عدم اشراف کامل به قوانین، در زمان رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام، قدرت تطبیق موضوع و جرم روی داده با حکمی که باید صادر شود را ندارند و ممکن است در صدور حکم بعضاً دچار اشتباه شوند.

 تاکید بر رعایت حجاب هیچ منافاتی با آزادی ندارد

امام جمعه موقت شیراز، خواستار مقابله با گسترش فحشا در جامعه شد و گفت: اگر جمهوری اسلامی بر حفظ حجاب زن تاکید دارد برای حفظ شأن جایگاه زن است و اینگونه برخوردها منافاتی با آزادی ندارد بلکه عین آزادی با هویت است.

رضوی اردکانی افزود: بی حجابی‌ها و بی عفتی ها هم برای مردان و هم برای زنان بد است و اساس خانواده‌ها را به هم می‌ریزد.

وی تصریح کرد: مردم ما شهید داده اند تا احکام اسلام پیاده شود و اجازه نخواهند داد که عده‌ای با بی حجابی اسلام را زیر سوال ببرند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.