حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » همه به دولت در حل مشکلات اقتصادی کمک کنند

امام جمعه موقت شیراز، ایجاد مشکلات اقتصادی را توطئه دشمنان با هدف دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب دانست و گفت: دولت به تنهایی نمی تواند این مشکلات را حل کند و نیاز است که مردم و سایر قوا نیز در این راه همکاری و کمک کنند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: مسئولان نظام در همه بخش ها باید بکوشند تا با درایت و تامل این توطئه دشمن را خنثی کنند.

وی یکی از ضرورت های امروز را اصلاح ساختار نظام بانکی کشور دانست و ادامه داد: مسئولان باید نظام ربوی بانک ها را اصلاح کنند و این موضوع، خواست تمام مراجع نیز است که وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز قول هایی برای حل اصلاح این ساختار داده که باید در عمل اجرا شود.

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: در کنار اصلاح ساختار نظام بانکی، جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی و همچنین کنترل قیمت ها از دیگر اقداماتی است که مسئولان باید با جدیت دنبال کنند.

رضوی اردکانی گفت: دولت و مجلس باید با استفاده از افراد خبره و اقتصاددانان توانمند و دلسوز یک طرح مناسب اقتصادی را برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی تهیه کنند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: البته قوانین خوبی هم در این زمینه در کشور وجود دارد که به علت نظارت درستی که بر اجرای آنها نمی شود نتوانسته است آنگونه که باید موثر و کارآمد باشد.

وی افزود: اگر بر فعالیت بانک ها نظارت بهتر و دقیق تری شده بود امروز با بسیاری از مشکلات مواجه نبودیم و برخی مفسدان اقتصادی نمی توانستند شعبه ای از یک بانک را در اختیار خود قرار دهند.

خطیب جمعه شیراز گفت: چگونه است که یک جوان اگر بخواهد یک وام 10 تا 15 میلیونی ازدواج از یک بانک دریافت کند آنچنان سختگیری و دقت می شود که ممکن است فرد نتواند آن وام را دریافت کند یا منصرف شود اما افرادی هم بودن هیچگونه محدودیت و مشکلی میلیاردها تومان وام دریافت می کنند؟

رضوی اردکانی، ضمن تاکید بر لزوم کوشش دولت و مجلس برای مقابله با تورم افزود: باید با شرکت ها و کارخانه های تولیدی که خودسرانه و هر روز قیمت محصولات و مایحتاج اساسی مردم را افزایش می دهند و یا افرادی که این کالاها را احتکار می کنند برخورد جدی شود.

وی، برخورد جدی دولت و قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و فرهنگی را خواستار شد و گفت: تفاوتی نمی کند که فردی که تخلف کرده برادر، داماد یا خویشاوند کدام یک از مسئولان نظام است، باید با این افراد برخورد شود تا مردم دلگرم شوند که با متخلف در هر سطحی که باشد برخورد می شود.

وی اضافه کرد: مسئولان هم مراقبت کنند که آقازاده ها و نزدیکان آنها با سوء استفاده از نام آنها به بیت المال دست اندازی نکنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.