حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » جهادگران مدافعان سلامت را تنها نگذاشتند/ همگام با بیمار و پرستار

جهادگران بعد از شیوع کرونا مصمم به حضور در بیمارستان ها شدند و این حضور روحیه بخش، هم حال بیماران را بهتر کرد هم انرژی بیشتری به کادر درمان داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: جهادگران پس از شیوع کرونا اصرار داشتند که به کمک کادر درمان بیایند. آنها با وجود مخالفت‌های اولیه به خاطر خطر ابتلاء به بیماری، بازهم بر درخواست خود پافشاری کردند تا اینکه درهای بیمارستان‌های سنترال بر روی آنها گشوده شد و حالا که ماه‌ها از شیوع کرونا می‌گذرد جهادگران سلامت کمک‌های ارزنده‌ای را به بیماران و هم پرستاران کردند.

دکتر ابوالفضل درانی نژاد، رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز در حاشیه مراسم تقدیراز جهادگران سلامت که در حرم مطهرسید علاءالدین حسین برگزارشده بود، گفت: حضور داوطلبانه و تلاش بی دریغ جهادگران سلامت در شرایطی که بعضاً خانواده برخی بیماران از نزدیک شدن به بیمارستان هراس دارند، یاد و خاطره ایثار و رشادت رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرده است.

وی در خصوص نحوه ورود جهادگران به بیمارستان توضیح داد: از ابتدای شیوع کرونا ما با درخواست مکرر جهادگران برای ورود به بیمارستان و کمک به بیماران و کادر درمان مواجه بودیم اما به خاطر حفظ جان و سلامتی خود آن‌ها با درخواست‌شان موافقت نکردیم. حتی در بحث تهیه و توزیع آبمیوه طبیعی در بیمارستان موانع زیادی سر راهشان گذاشتیم اما با پیگیری و پشتکار همه موانع را پشت سرگذاشتند و این کار را انجام دادند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند مبارزه با این بیماری گفت: در پیک سوم کرونا در شرایطی قرار گرفتیم که این ریسک را پذیرفتم و با مسئولیت خودم ورود جهادگران سلامت به بیمارستان آغاز شد. چون تعداد بیماران خیلی زیاد شده بود فرسودگی و خستگی پرسنل ماهم مزید بر علت بود و کارهای ابتدایی بیماران مثل غذا دادن و لباس پوشیدن و … در توان پرسنل ما نبود و امکان حضور خانواده و همراهان بیماران هم وجود نداشت. ازطرفی مراجعات و پیگیری مکرر خود جهادی‌ها و شور و شوقی که برای این کار داشتند خیلی مؤثر بود.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح در ابتدا نیروهای جهادی را به تیم‌های مختلف تقسیم کردیم، آموزش‌های لازم را به آن‌ها دادیم و لباس وسایل حفاظتی هم در اختیارشان قرار دادیم که در کنار ما باشند.

وی درباره تأثیر حضور جهادگران در بیمارستان تصریح کرد: انصافاً حضور جهادی‌ها خیلی مؤثر بود. در قسمت‌های مختلف مانند خدمات و تأسیسات پابه پای پرسنل بی دریغ تلاش کردند وبیش از همه حضورشان به عنوان همیار بیمار به ما کمک کرد. چرا که هم این حضور پرمهر و بدون توقع انگیزه و روحیه خوبی به پرسنل داد و هم کمک مؤثری به بیماران کرد. حضور این جهادگران در سلامت روحی و روانی هم بیماران مؤثر بود و حتی بعد از ترخیص بخاطر خدمات خوب جهادگران ما بازخوردهای جالبی از بیماران داشتیم.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز خاطر نشان کرد: با نتیجه خوبی که ما از حضور نیروهای جهادی در بیمارستان شاهد بودیم، بعد از بیمارستان ما چند بیمارستان دیگر هم همین برنامه را اجرا و از حضور نیروهای جهادی استفاده کردند.

وی در خصوص اینکه تاکنون اتفاقی باعث شده که از این ریسک پذیری احساس پشیمانی کنید قاطعانه پاسخ منفی داد و گفت: حقیقتاً وقتی در عرض دو ماه فعالیت چند نفر از جهادگران درگیر بیماری کرونا شدند، خیلی از این بابت نگران شدیم اما با نیت خیری که داشتند و لطف حضرت علی اصغر (ع) و حضرت زینب (س) به آغوش خانواده‌هایشان برگشتند و تاکنون مشکلی پیش نیامده که از ریسکی که کردم پشیمان شوم.

درانی نژاد ادامه داد: گاهی جلوه‌های خاصی از ایثارگری این جهادگران در بیمارستان را می‌بینیم که احساس می‌کنم برای ما توفیق بود که در کنار این عزیزان باشیم. من معتقدم فداکاری این جهادی‌ها قابل تعظیم است که بدون توقع از جان خود می‌گذرند و به بقیه خدمت می‌کنند. کادر درمان هم ازخودگذشتگی زیادی دارند اما به هرحال به خاطر شغل‌شان در این بحران وظیفه داشتند اما کسی از جهادگران توقعی نداشت اما خودشان مصر بودند که باوجود تمام خطرات موجود، وارد این عرصه بشوند.

دکتردرانی نژاد ابراز داشت: ما خاطرات خوب از بچه‌های جهادی زیاد داریم. دیدن این عزیزان حال و هوای رزمندگان مخلص جبهه‌ها را برای ما زنده می‌کند. اما بهترین خاطرات ما به برنامه‌های بزرگداشت روز پرستار برمی گردد که نیروهای جهادی با شور و شوق خاصی بیمارستان ما را تزئین کردند و روحیه خوبی به پرستاران ما دادند و خاطرات خوبی برای پرسنل ساختند. امسال به رغم سختی کار ماه‌های اخیر بهترین ویژه برنامه روز پرستار سالهای کاری را برای پرسنل ما رقم زدند.

 

مشکل پذیرش بیمار نداریم

وی درخصوص مشکلاتی که درخصوص پذیرش بیمار در بیمارستان مطرح شده نیز پاسخ داد: در حال حاضر که ازدحام در بیمارستان علی اصغر فروکش کرده است، مشکلی برای پذیرش بیمار وجود ندارد. در زمان پیک سوم ظرفیت بیمارستان ما تکمیل شده بود و طبق برنامه ریزی دانشگاه بیمارستان‌های دیگر به کمک آمدند. ولی در حال حاضر که تعداد مریض‌ها به یک سوم کاهش پیدا کرده و بعضی بخش‌های ما مثل اتفاقات گاهی تعطیل می‌شود دیگر مشکل پذیرش بیمار نداریم. امیدواریم که با رعایت پروتکل‌ها دیگر با ان ازدحام مواجه نشویم اما اگر پیک چهارمی در راه باشد آماده خدمت هستیم. احتمال پیک بعدی هست مخصوصاً اگر مردم رعایت نکنند.

 

خبر خوش به پرستاران و کادر درمان

وی در خصوص تحقق وعده‌های مسئولین به پرستاران و کادر درمان نیز مژده داد: بخش قابل توجهی از قول‌هایی که مسئولین داده بودند عملی شده است.

وی تصریح کرد: حق ویژه کرونا برای شش ماه به حساب بیمارستان واریز شده و داریم به حساب پرسنل واریزمی‌کنیم.بخشی از معوقات هم پرداخت شده است. قبلاً کارانه پرسنل حدود یکسال عقب بود الان تقریباً به روز شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.