حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » یافت نشدن حامی مالی، این بار سراغ تیم بدمینتون بانوان فارس آمد

یافت نشدن حامی مالی، این بار سراغ تیم بدمینتون بانوان فارس آمدرقابت‌های لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور در حالی چهارم دی ماه ۹۹ در زنجان برگزار شد که تیم بانوان فارس به دلیل نداشتن حامی مالی (اسپانسر ) در این رقابت ها شرکت نکرد؛ مشکلی که برای دیگر تیم‌های این استان هم وجود دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سالهاست نداشتن حامی مالی برای تیم های بانوان به یک معضل بزرگ در استان فارس تبدیل شده است و  بسیاری از تیم های ورزشی چه آقایان و به ویژه بانوان به همین دلیل نتوانسته اند در رشته های مختلف شرکت کنند و بسیاری از تیم داران نیز عطای کار را به لقایش بخشیده اند.

شهرداری شیراز یکی از نهادهایی  است که بارها مورد انتقاد ورزشکاران و دست اندرکاران تیم ها قرار گرفته است و آنها این پرسش را مطرح می کنند که فرق شهرهایی که شهرداری آنها هم اینک دارند تیم داری می کنند با شهرداری کلان شهر شیراز چیست که حاضر نیستند حتی هزینه سفر یکی از این تیم ها را متقبل کند در حالی که یکی از ورزشکاران ملی پوش رشته بدمینتون  فارس بنام محمد چهار مالی در تیم شهرداری شهر بابک کرمان، بازی می کند.

سالهاست که ورزش بانوان به دلیل محدودیت هایی که از نظر پخش تلویزیونی، نبودن تماشاگر و تبلیغ وجود دارد، کارخانه داران و شرکت ها حاضر نیستند حمایت کنند و آنها بر این باور هستند که چه سودی دارد که کمک کنیم در حالی که تبلیغات ما را هیچ کس نمی بیند.

 

تیم بدمنیتون بانوان فارس لیگ برتری شد 

هفتم دی ماه سال ۹۸ بود که تیم بدمینتون بانوان فراز شیراز با یک عده بازیکن جوان در رقابت های لیگ دسته یک که در شهرستان تبریز برگزار شد، به نایب قهرمانی رسید. با کسب این مقام، بانوان فارس موفق شدند پس از چندین سال جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند که موجی از شادی در دل بدمینتون بازان ایجاد کرد.

این موفقیت را برخی افراد در بوق و کُرنا کردند که با دست خالی تیم را به بالاترین سطح مسابقات آوردیم.

به هرحال این تیم به لیگ برتر آمد اما در حالی که هزینه حضور این تیم در رقابت های لیگ برتر دی ماه ۹۹  چندان زیاد نبود و می شد با کمک چند نفر هزینه سفر آنها را فراهم کرد ا این امر مسیر نشد تا یک تیم لیگ برتری فارس محروم از حضور در مسابقات زنجان شود.

 

رییس هیات بدمینتون فارس: به هر جا مراجعه کردم پاسخ منفی بود

رییس هیات بدمینتون فارس گفت: برای یافتن اسپانسر به همه جا مراجعه کردم اما پاسخ منفی بود و خسته شدم.

ابراهیم راضی ادامه داد: به چندین شرکت در شهرک های صنعتی و همچنین چند کارخانه فرآورده لبنی مراجعه کردم اما آنها هم خودشان مشکل داشتند و نتوانستند تیم را حمایت کنند.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم که دست بازیکنان این تیم را که تازه به لیگ برتر آمده بودند می گرفتند تا تجربه بازی در این سطح از لیگ کشور را که یک افتخار است کسب کنند ولی چنین نشد؛ این پرسش مطرح می شود که چرا شهرداری شهر بابک کرمان می تواند تیمداری کند اما شهرداری شیراز، نمی تواند؟

 

قهرمان بدمینتون غرب آسیا: دوست دارم برای تیم شهرم بازی کنم

مریم سلطانی که قهرمانی بدمینتون بانوان غرب آسیا را به همراه تیم ملی در کارنامه دارد گفت: با وجود داشتن  چندین پیشنهاد از استان های دیگر، دوست داشتم در تیم شهرم بازی کنم اما نداشتن حامی مالی موجب شد این فرصت  طلایی را از دست بدهم.

وی اضافه کرد: مسوولان هیات خیلی تلاش کردند که بتوانند حامی مالی پیدا کنند اما موفق نشدند و افسوس می خورم که تیم به مسابقات لیگ برتر اعزام نشد.

سلطانی که ۱۶ سال سن دارد و دانش آموز کلاس نهم است ادامه داد: با وجود ویروس کرونا تمرینات خود را با رعایت پروتکل بهداشتی مدتی است در خانه بدمینتون شروع کردیم تا آماده مسابقات لیگ برتر شویم که این امر میسر نشد.

وی گفت: امیدوارم شرایط بازی کردن با تیم شهرم فراهم شود تا مجبور به کوچ نشوم، فکر کنم شهرداری شیراز می توانست هزینه اعزام تیم را که خیلی هم زیاد نیست به عهده بگیرد.

 

عضوهیات رییسه بدمینتون فارس: تلاش برای یافتن حامی مالی بیهوده بود

عضو هیات رییسه هیات بدمنیتون فارس گفت: تلاش برای یافتن حامی مالی در کلان شهر شیراز هم برای تیم بانوان و هم برای تیم آقایان بیهوده بود و به هر کجا سرزدیم دستمان را نگرفتند.

مهوش خرمی نژاد ادامه داد: هم اینک سه نفر از بازیکنان فارس که ملی پوش هستند به نام  محمدچهارمالی از شیراز در شهرداری شهر بابک کرمان، محمدرضاقیصری ازمرودشت و محمدستاره ازجهرم درتیم صنایع اردکان یزد بازی می کنند، در حالی که اگر حامی مالی داشتند برای تیم فارس بازی می کردند تا رنج دوری از خانواده آن هم در شرایط کرونایی متحمل نشوند.

وی با بیان اینکه این پرسش بارها از سوی دست اندرکاران ورزش فارس مطرح شده است که چرا شهرداری شیراز حاضر نیست از تیم های شهرش حمایت کند، افزود: چگونه است که شهرداری شهر بابک کرمان می تواند تیمداری کند و بازیکنان ملی پوش ما را به خدمت بگیرد اما شهرداری کلان شهر شیراز یک قدم در این راه بر نمی دارد؟

خرمی نژاد بیان داشت: با فریبا مددی نایب رییس بانوان  فدراسیون بدمینتون مذاکره کردیم که مشکل حامی مالی داریم و آنها هم قبول کردند که سهمیه فارس در لیگ برتر برای سال آینده حفظ شود و امیدوارم سال آینده دیگر این مشکل را نداشته باشیم تا حداقل آبروی استان حفظ شود.

محمد چهارمالی بازیکن شیرازی تیم ملی که هم اینک در تیم شهرداری شهربابک کرمان بازی می کند

 

بانوی قهرمان بدمینتون ایران: انتظار حمایت داشتیم اما نشد

مریم اسماعیلی تبار، دیگر بدمینتون باز شیرازی است که عنوان قهرمانی کشور را در کارنامه دارد گفت:انتظار داشتیم از تیم بانوان فارس برای حضور در لیگ برتر حمایت شود اما اینگونه نشد.

وی اضافه کرد: با وجود کرونا اما تمرینات خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال می کنم و امیدوارم در فصل آینده لیگ برتر مشکل حامی مالی نداشته باشیم تا بتوانیم در این رقابت ها که در بالاترین سطح کشور برگزار می شود، شرکت و تجربه بیشتری کسب کنیم.

 

مربی تیم بدمنیتون فراز شیراز: تیم را به لیگ برتر آوردیم اما چه سود

مربی تیم بدمینتون بانوان فراز شیراز هفتم دی ماه ۹۸ گفته بود: با یک عده بازیکنان جوان و کاملا بومی به لیگ برتر کشور صعود کردیم تا این استان هم در بخش آقایان و هم در رده بانوان  صاحب ۲ تیم در سطح اول بدمینتون کشور شود.

متین هاشمی می گوید: این تیم را با حمایت یک خیر که خواسته بود نامش برده نشود به لیگ برتر آوردیم اما به دلیل نداشتن اسپانسر پس از چند سال که جواز لیگ برتر را کسب کردیم نتوانستیم راهی رقابت های مهم زنجان شویم و خوشحالی بازیکنان این تیم تبدیل به ناراحتی و یاس شد.

وی اضافه کرد: حدود چهار سال پیش با نام باشگاه برق جدید شیراز در لیگ برتر حضور یافتیم و مقام سوم را کسب کردیم اما این باشگاه به تعهداتش که به صورت قرارداد رسمی  نوشته شده بود عمل نکرد با این حال با تلاش بازیکنان تیم و اعضای هیات دوباره جواز لیگ برتر را در سال ۹۸ کسب کردیم اما همانگونه که اشاره شد تیم حامی مالی پیدا نکرد.

هاشمی ادامه داد: آرام سجادی، آرزو منوچهری، پانته آ خدابخش، مریم تبرزد، سارا کیوان، مریم سلطانی، مریم اسماعیلی تبار، الناز منوچهری و پگاه کیوان اعضای تیم فراز را تشکیل می‌دادند که با دست خالی تیم را به لیگ برتر آوردند اما هم اینک ناراحت از عدم حضور در لیگ برتر هستند.

 

عضو سابق تیم ملی بدمینتون: مشکل مالی برای این  رشته همیشه مطرح بوده است

عضو سابق تیم ملی بدمنیتون ایران گفت: مشکل مالی همیشه برای این رشته به ویژه در سطح بانوان از قدیم وجود داشته است و چیز جدیدی نیست و در گذشته هم با حمایت هیات در رقابت ها شرکت می کردیم.

سارا کیوان که مدرک کارشناسی زبان فرانسه دارد،ادامه داد: حدود ۱۵ سال است در این رشته فعالیت می کنم و از سال ۹۰ هم به عضویت تیم های ملی در رده های مختلف درآمدم و افتخارات زیادی هم کسب کردهام.

وی اضافه کرد: فارس در این رشته همیشه بازیکنان مطرحی داشته است که بسیاری از آنها به دلیل مشکلات مالی این رشته را کنار گذاشتند زیرا دیگر انگیزه ای برای کار کردن وجود نداشت.

کیوان با بیان اینکه اگر بر روی بدمینتون سرمایه گذاری شود به دلیل وجود استعدادهای زیاد در فارس می شود نتایج خوبی کسب کرد، اظهار داشت : شهرداری شیراز در صورتی که حمایت کند قطعا نتیجه خوبی هم در مسابقات داخلی و هم در مسابقات برون مرزی خواهیم گرفت.

 

معاون ورزش بانوان فارس: به مدیر کل صنعت و معدن فارس نامه زدیم

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: برای حل مشکل تیم های بانوان به مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان فارس و دفتر سرمایه گذاری استانداری نامه زدیم و آنها هم به شهرک های صنعتی اعلام کردند که از تیم های بانوان حمایت کنند اما هنوز این امر محقق نشده است.

فریبا خالدی ادامه داد: برای شرکت هایی که بخواهند حامی مالی تیم ها شوند، این سوال مطرح است که اگر بخواهند از تیم های بانوان حمایت کنند چه سودی برای آنها دارد زیرا هنوز دستور العمل های مشخصی وجود ندارد که به عنوان مثال اگر حامی تیم ها شوند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی بیان کرد: از تیم های آقایان هم حمایت نمی شود چه برسد به تیم های بانوان که در محیط سربسته مسابقه می دهند و مسابقات آنها هم پوشش تلویزیونی داده نمی شود.

معاون توسعه ورزش بانوان با بیان اینکه تیم های ورزشی بانوان استان های دیگر هم همین مشکل را دارند، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان می کوشد تا مجوز پخش مسابقات بانوان گرفته شود تا بتوانند اسپانسر جذب کنند و در این راه هم تا حدودی موفق بوده اند.

 

نایب رییس فدراسیون بدمینتون: سهمیه لیگ برتری استان هایی که مشکل مالی دارند حفظ می شود

نایب رییس بانوان فدراسیون بدمینتون گفت: از ابتدا که می خواستیم لیگ برتر را آغاز کنیم یک سری از استان ها محدودیت اسپانسر داشتند که نمی توانستند شرکت کنند اما این فرصت را  دادیم تا امتیاز آنها حفظ شود.

فریبا مددی ادامه داد: در بخش بانوان تلاش می کنیم که اسپانسر جذب شود اما این کار مشکل است از این رو امسال با پنج تیم شروع کردیم و دیگر تیم های لیگ برتری نگران نباشند سهمیه آنها حفظ می شود ضمن اینکه برخی از اسپانسرها بر این باور بودند که شاید به دلیل وجود شیوع کرونا مسابقات برگزار نشود برای همین استقبال نکردند.

نایب رییس فدراسیون بدمینتون افزود: موضوع دیگری که حامیان مالی مطرح می کنند این است که مسابقات بانوان پخش تلویزیونی ندارد از این رو استقبال نمی کنند اما در این دوره از لیگ برتر، با نظارت کامل ما مسابقات بانوان از طریق شبکه آپارات پخش می شود و همین امر موجب می شود اسپانسرها بیشتر استقبال کنند.

مددی بیان داشت: با شبکه ورزش صدا و سیما هماهنگ کردیم تا مسابقات بانوان در تهران به مدت ۱۰ دقیقه پخش کنند و از رسانه ها انتظار حمایت بیشتری داریم تا مسابقات بانوان را پوشش بیشتری دهند.

از پانزدهم تا نوزدهم بهمن ماه ۹۸  رقابت های بین المللی بدمینتون جام فجر که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود به میزبانی شیراز در سالن شهید دستغیب برگزار شد که بیش از ۲۰ کشور خارجی شرکت داشتند.

همچنین قرار بود بهمن ماه سال ۹۹ هم رقابت های بین المللی جام فجر دوباره در شیراز برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مورد موافقت فدراسیون جهانی بدمینتون قرار نگرفت و به زمان دیگری موکول شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.