حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » بیمارستان پیمانیه جهرم درفراهم آوری پیوند اعضا شاخص است

 بیمارستان پیمانیه جهرم درفراهم آوری پیوند اعضا شاخص استرئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وزارت بهداشت بیمارستان پیمانیه جهرم را به عنوان پنجمین واحد فعال در فراهم ‌آوری و شناسایی پیوند اعضا در سه ماه اول 97 در کشور شناخته است.

...

کاوش نیوز: دکتر محمد رحمانیان با بیان این نکته که این آمار در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته است افزود: در سال جاری تاکنون تعداد چهار برداشت عضو در این بیمارستان صورت گرفته و این سبب شده دانشگاه علوم پزشکی جهرم جایگاه پنجم کشور را در اهدای عضو بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران(بیمارستان حضرت رسول)، مشهد، یزد و ارومیه به خود اختصاص دهد.

وی گفت: ٣0 واحد فراهم ‌آوری و شناسایی پیوند اعضا در کشور داریم که واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جهرم از سال 1383 شروع به فعالیت کرد و تاکنون 108 عضو ازطریق بیمارستان پیمانیه جهرم برداشت و به مراکز پیوند ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: برداشت کلیه‌ ها، قلب و کبد شایعترین برداشت عضو در این بیمارستان است.

عظیم جوکار، مسئول واحد فراهم‌آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز به ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو اشاره کرد و گفت: در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را در ایران از دست می‌دهد که اهدای عضو هر فرد مرگ مغزی جان 8 نفر را نجات می‌دهد و شایسته است که ایثار و مهربانی در اهدای عضو به فرهنگی همگانی تبدیل شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.