حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی در مرکزهای اقامتی کاشان اسکان یافتند

مسوول کمیته آمار و برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر کاشان از اسکان دایم و موقت افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در مرکزهای اقامتی این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: علیرضا عبدالله‌زاده گفت: بیشترین استقبال از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی‌های شهرستان کاشان بود که نزدیک به ۹۰ درصد آنها از ۲۸ اسفند  ۱۴۰۰ تا پایان ۱۳ فروردین امسال تکمیل شد، پس از آن هتل‌ها، هتل آپارتمان و میهمانپذیرها پذیرای مسافران نوروزی بودند.

وی میانگین اشغال اتاق و تخت در تاسیسات گردشگری و اقامتی کاشان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ را به ترتیب ۷۰ و ۷۳ درصد بیان کرد.

وی درباره اقامت مسافران نوروزی در مجموعه‌ها و تاسیسات غیررسمی از جمله خانه‌های مسافر، آموزش و پرورش و کمپ‌ها که با ستاد خدمات سفر کاشان همکاری داشتند، گفت: تعداد مجموع اقامت در خانه‌های مسافر  ۹ هزار و ۳۳۲ نفر، آموزش و پرروش به جز روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین که برای بازگشایی مدرسه‌ها آماده می‌شدند ۴۴ هزار و ۹۳۲ نفر و کمپ‌های موقت، چادرها و بوستان‌ها نیز ۲۵ هزار نفر گردشگر بود.

 

باغ فین، رتبه نخست بازدید در استان اصفهان

دبیر کمیته گردشکری الکترونیک کاشان با اشاره به اینکه ۲۵ اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی در تعطیلات نوروز برای گردشگران و مسافران در این شهرستان مشخص شد، افزود: مجموعه باغ تاریخی فین با بیش از ۱۵ هزار نفر رتبه نخست بازدیدکنندگان نوروزی را در استان اصفهان به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی کاشان نیز به علت دیده شدن در مجموعه‌های تلویزیونی مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت خاطر نشان کرد: خانه‌های طباطبایی‌، بروجردی‌ها و حمام سلطان امیراحمد به ترتیب با ۴۳ هزار، ۴۱ هزار و ۱۵ هزار گردشگران نوروزی در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

عبدالله‌زاده، هفته نخست تعطیلات نوروز امسال را هفته اوج حضور گردشگران در کاشان دانست و گفت: آمار حضور گردشگران نوروزی در هفته نخست تعطیلات امسال به نسبت هفته نخست نوروز ۱۳۹۸، ۱۵ درصد رشد داشت که این مهم بیانگر آن است که کاشان در مرکز کشور مقصد گردشگر و مسافران نوروزی است.

وی درباره گردشگری مذهبی شهرستان کاشان نیز اظهار داشت: امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال در تعطیلات نوروز پذیرای ۱۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی بود.

مسوول کمیته آمار و برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر کاشان با بیان اینکه امامزادگان پیر داوود و پیر سلیمان در قمصر نیز در تعطیلات نوروز امسال به ترتیب پذیرای ۱۳ هزار مسافر نوروزی بود، اضافه کرد: بقعه باباافضل مرقی، امامزاده سراج‌الدین برزک، امامزاده احمد روستای آرنجن، ۲ و زیارت پاچنار روستای ویدوجا نیز به ترتبب پذیرای پنج هزار، چهار هزار،۲ هزار و یک هزار نفر مسافران نوروزی بودند.

به گفته وی، برای رفاه گردشگران ۱۵۶ مورد از مجموعه‌ها و تاسیسات گردشگری شهرستان کاشان در تعطیلات نوروزی بازرسی انجام شد که ۵۱ مورد آن منجر به تذکر، ۲ مورد اخطار و هفت مورد نیز تشویق شدند.

کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه حاکمیت به شمار می‌رود.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز تا پیش از شیوع ویروس کرونا پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور بوده است.

افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر با ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که ۳۲۵ مورد از جمله بیش از ۱۰۰ خانه تاریخی تاکنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.