حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » پل های تاریخی متناسب با قدمت آنها حفاظ کشی می شود

 پل های تاریخی متناسب با قدمت آنها حفاظ کشی می شودمعاون حفظ و احیای بناهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دهانه های فوقانی پل های تاریخی مشرف بر زاینده رود متناسب با قدمت و معماری سازه های آنها طراحی و حفاظ کشی می شود.

...

کاوش نیوز: ناصر طاهری چهارشنبه با اشاره به تصویب طرح حفاظ کشی و ایمن سازی دهانه های فوقانی پل های تاریخی اصفهان افزود: این تصمیم در نشست شورای میراث فرهنگی استان و با حضور مسئولان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گرفته شد.
وی اظهارکرد: بر این اساس دهانه های فوقانی پل های تاریخی مشرف بر زاینده رود بویژه سی و سه پل بوسیله حفاظ هایی متناسب با این سازه های تاریخی مسدود شود.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که طرح زیبا و متناسب با این آثار تاریخی ارائه نشود اجرای حفاظ کشی این بناها صورت نمی گیرد.
سال گذشته یک دانش آموز 16 ساله مازندرانی که قصد گرفتن عکس سلفی از خود بر روی سی و سه پل اصفهان را داشت بر اثر بی احتیاطی از یکی از دهانه های این پل سقوط کرد و آسیب دید.
همچنین یک دختر 2 ساله که به همراه والدین خود از سی و سه پل عبور می‌کردند از روی این پل سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
بر بستر زاینده رود 14 پل تاریخی با قدمتی 400 ساله وجود دارد که علاوه بر عبور عابران به عنوان جاذبه های تاریخی مورد توجه قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع اصفهان و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.