حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » طرح تاپ برای افزایش تولید واشتغال اجرا می شود

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح 'تاپ' با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برای توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در کشور اجرا می شود.

...

کاوش نیوز: حسن آقا کثیری  در کارگاه آموزشی طرح تاپ دربوشهر افزود: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در کشور وجود دارد که می‌خواهند برای فارغ تحصیلی پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکترا ارائه دهند.

وی اضافه کرد: درقالب طرح تاپ سه طیف دانشجو، استاد و سرباز تاپ به عنوان طرف عرضه و بنگاه های تولیدی و تجاری طرف تقاضا قرار دارند.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با اجرای این طرح پایان نامه دانشجویان در این زمینه مساله محور شده و مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی در دستور کار آنها قرار می گیرد.

آقا کثیری اظهار داشت: در این ارتباط مسائل مشکلات بنگاه ها از طریق سامانه ای احصا و در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی گفت: آنها می توانند در واقع موضوع های کارشناسی ارشد و دکترای خود را از موضوع های موجود در سامانه انتخاب و این پروژه ها را در صنعت انجام دهند.

آقا کثیری افزود: در بخش دیگری که استاد تاپ است، این افراد به عضویت هیات علمی در می آیند و در تعامل با وزارت علوم یکسال در صنعت فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: این یک سال حضور آنها در صنعت برای این است که استادان صنعت را بهتر بشناسند و با بهره گیری از ظرفیت سال ها دانش خود منشا خدمات بسیاری در بنگاه‌های اقتصادی شوند.

آقا کثیری اظهار داشت: بسیاری از استادان فرصت‌های مطالعاتی که می خواهند طی کنند در تعامل با وزارت علوم شرایطی مهیا شده که می توانند آن یک سال در صنایع مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی طی کنند.

وی گفت: همچنین یک بانک داده و اطلاعات ایجاد می شود از همه استادان کشور که در دسترس صنایع باشند یک کنسرسیوم تشکیل و بنگاه ها بتوانند با رایزنی با استادان موجود نسبت به حل مشکل خود اقدام کنند.

آقا کثیری بیان کرد: درموارد حمایتی بند سین ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که این قراردادها شکل گیرد در واقع 10 درصد از معافیت ابرازی معافیت می گیرند.

وی افزود: برای طرح سرباز تاپ نیز تعاملات خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و براساس تفاهم‌نامه مشترک در فاز اول تعدادی سربازان نخبه در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی که فعالیت‌های تحقیق و توسعه دارند آنها را بکار گیری می کنند.

آقا کثیری گفت: وقتی بنگاه ببیند سرباز فرد اثربخشی است او را در آینده استخدام می کند.

وی بیان کرد: در این زمینه هدف اصلی ما از ارتباط صنعت و دانشگاه این است که تولید را به سمت دانش بنیان شدن ببریم.

آقا کثیری گفت: با توسعه فعالیت تحقیق و توسعه وقتی محصول جدید در این کارخانه تعریف شود تولید جدید ایجاد وعلاوه بر آشنایی سربازان با توسعه خط تولید جدید زمینه اشتغال بیشتری فراهم می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.