حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » عرضه اقتصاد در کنار رشته‌های کسب‌وکار

معاون وزیر کاراز اجرای طرح حرکت در کشور خبرداد

عرضه اقتصاد در کنار رشته‌های کسب‌وکار

منصوری از اجرای طرح حرکت در کشور خبرداد و گفت: در طرح حرکت عرضه اقتصاد نیز در کنار رشته‌های کسب‌وکار شناسایی می‌شوند.

 

 

 

...

 

به گزارش کاوش نیوز معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: در لایه خرد این طرح استان و ۲۰۰ شهرستان درگیر آن شده، در لایه میانی ابزارهای حمایتی فراهم‌شده و در لایه کلان سیاست‌های مالی هدف قرار می‌گیرد.

وی گفت: لازمه رشد اشتغال افزایش سرمایه گذاری در کشور است.

عیسی منصوری عصر سه شنبه در کارگروه اشتغال استان گلستان، اظهار کرد: اگر بخواهیم رشد اشتغال محور داشته باشیم باید به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برویم.

وی افزود: در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تنها مشاغل تولیدی و معدنی دیده‌شده اما ما می‌خواهیم ماده ۳۱ این قانون شامل بنگاه‌های خدماتی مولد و صنفی هم شود.

 وی ادامه داد: ما در حوزه سیاست‌گذاری و تنظیمی وارد نشدیم و هیچ‌یک از برنامه‌های ۵ ساله توسعه‌ای ما اشتغال محور نبودند، همه برنامه‌های ما رشد محور بوده اما اکنون باید فرصت اشتغال را در کشور فراهم کنیم.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما جزو کشورهایی هستیم که رفتار دولت تنها مجوز و وام دادن است و با این رفتار انتظار رشد اقتصادی داریم.

 منصوری گفت: مبنای تصمیم‌گیری ما سامانه رصد است که به دست سازمان‌های دولتی تکمیل‌شده و کسی آن را کنترل نمی‌کند که اعداد ثبت‌شده چقدر درست است.

 به گفته وی، برای مداخله در اشتغال و کسب‌وکار، آموزش عمومی، آموزش مهارتی، تأمین مالی، کمک بلاعوض، سیاست‌گذاری تنظیمی و رصد در نظر گرفته می‌شود اما هم‌اکنون تقریباً همه مشغول وام هستند.

 منصوری اظهار کرد: ۸ سال پیش ۵ هزار تن فرش از کشور صادر شد اما این رقم در سال گذشته به ۳۰۰ تن رسید، در بازارهای جهانی اسمی از کسانی که مدعی برند فرش در کشور هستند نیست.

 وی با اشاره به بخش صنعت گفت: در سال ۹۴ رشد منفی و ریزش در نیروی کار در بخش اشتغال داشتیم اما در بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر تا حدی شاهد رشد هم بودیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.