حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » ۲.۷ میلیون واحد مسکونی روستایی کشور نیاز به بازسازی دارد

 ۲.۷ میلیون واحد مسکونی روستایی کشور نیاز به بازسازی داردرئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم اکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نیازمند مقاوم سازی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: اکبر نیکزاد عصر سه شنبه  در دیدار با اعضای شورا و دهیاران شهرستان تازه تأسیس باروق اظهار کرد: ۵۰ درصد واحدهای روستایی در کشور نوسازی شده و ۵۰ درصد دیگر شامل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که با ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی کار مقاوم‌سازی شتاب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی تمام مساکن روستایی را جشن بگیریم، ادامه داد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها، تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود.

نیکزاد با بیان این‌که بانک‌ها در این زمینه همراه هستند، افزود: مشکل ابلاغ آن تاکنون مابه‌التفاوت سود بود که توسط برنامه و بودجه حل شده‌است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان، گفت: آواربرداری در مناطق زلزله زده هرمزگان شروع شده و ستاد بنیاد مسکن در آن محل فعال شده و از سوی دولت هم ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه مصوب شده است.

نیکزاد با بیان اینکه بزودی هم در مورد تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: مصالح هم تأمین شده و در مسیر مناطق زلزله است و بزودی کار بازسازی واحدها هم شروع می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین گفت: در این شهرستان اجرای طرح هادی در ۱۵ روستا با ۱۵۰ میلیارد ریال مصوب شد و همچنین با توجه به بافت فرسوده روستاهای این شهرستان و در راستای محرومیت‌زدایی ۳۰۰ واحد روستایی بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از روستای باش‌بلاغ افزود: با توجه به وضعیت مسجد این روستا که غیرقابل بازسازی است، بزودی تیمی جهت طراحی نقشه‌های آن و بازسازی آن را شروع می‌کنند.

نیکزاد بیان کرد: تصمیم‌هایی که در این سفر در خصوص اجرای برخی طرح‌ها گرفته می‌شود، ظرف ۲ ماه آینده از آنها بازدید خواهم کرد و باید عملی شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.