حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » کمک 13 میلیارد ریالی آذربایجان غربی برای بازسازی عتبات عالیات

کمک 13 میلیارد ریالی آذربایجان غربی برای بازسازی عتبات عالیاتمسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مردم این استان در سال گذشته، 13 میلیارد ریال برای بازسازی حرم های مطهر کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کردند.

...

کاوش نیوز: سید حسن حسینی روز دوشنبه افزود: ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی در 13 سال گذشته به صورت نیمه فعال بوده و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود در حالی که در سال گذشته رشد چشمگیری در این حوزه اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: علاوه بر جمع آوری 13 میلیارد ریال کمک نقدی، یک میلیارد و 700 میلیون ریال طلا و جواهرات، 350 تن سیمان و 100 تخته فرش از محل کمک های مردمی در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: این میزان هزینه برای بازسازی 220 هزار مترمربع از صحن های حضرت فاطمه زهرا (س)، عقیله بنی هاشم (س) و سامرا صرف می شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: این ستاد برای بهسازی و بازسازی حرم مطهر سامرا نیز اعلام آمادگی کرده و تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای این امر اختصاص داده است.
حسینی با اشاره به اینکه بخش زیارتی صحن حضرت فاطمه زهرا (س) بازسازی شده است و در سال جاری افتتاح می شود، افزود: ساخت عمومی حرم حضرت زینب (س) نیز به پایان رسیده است و به زودی امر توسعه صحن این حرم مطهر آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه این ستاد در 14 شهرستان آذربایجان غربی نمایندگی دارد، گفت: با توجه به اعلام آمادگی سه شهرستان دیگر برای پذیرش نمایندگی، در سال جاری این ستاد در تمامی سطح استان نمایندگی خواهد داشت.
آذربایجان غربی در برنامه سال 1396 تعهد کرده بود تا برای بازسازی عتبات عالیات 90 میلیارد ریال هزینه کند که این امر تحقق یافت.
شماره کارت های 6273811089744228 بانک انصار و 6037991899711000 بانک ملی پذیرای کمک های مردی به ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
همچنین شماره حساب های 122542717851 بانک انصار و 010303353500 بانک ملی پذیرای کمک های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می باشد.
در حال حاضر حرم مطهر حضرت علی (ع) در شهر نجف اشرف، حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا، حرم امام علی النقی (ع) و امام حسن عسگری (ع) در سامرا، حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام محمدتقی (ع) در شهر کاظمین در عراق پذیرای زائرانی از مناطق مختلف جهان است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.