حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » رشد ۸۶ درصدی صدور پروانه های ساختمانی صادره در شهرهای استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

رشد ۸۶ درصدی صدور پروانه های ساختمانی صادره در شهرهای استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری های استان در سال ۹۸ مجموع پروانه های صادره در شهرهای آذربابجان غربی به ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۷۰ مترمربع رسید که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۸۶ درصد رشد داشته است.

...

به گزارش کاوش نیوز: آیدین رحمانی در جلسه شورای فنی استان که امروز سه شنبه برگزار شد با بیان اینکه این میزان پروانه برای احداث  ۱۹ هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی صادر شده است افزود: این درحالی است که در سال ۹۷ مجموع پروانه های صادره یک میلیون هشتصد و پنجاه و دو هزار و پانصد و پنجاه و یک مترمربع برای ساخت ۹۵۵۱ واحد مسکونی بود.

وی با اشاره به افزایش آمار ساخت وسازها در استان اظهار داشت: رعایت ضوابط و آیین نامه های ساخت وساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید در دستور کار مدیریت های شهری قرار گیرد و با متخلفان در مراجع رسیدگی با جدیت برخورد شود.

 رحمانی خاطرنشان کرد: رشد بی رویه سکونتگاه های غیررسمی و افزایش تراکم ساختمانی خارج از ضوابط طرح های تفصیلی و طرح های هادی شهری موجب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه های اجتماعی ، مدیریت شهری ، ترافیک و ناهنجاری ها در منظر و نمای شهرها می شود که باید مهندسان ناظر و شهرداری ها با گزارش به موقع از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه سخنان خود از افزایش ۲۸ درصدی ساخت و سازها در مناطق روستایی استان نیز خبرداد و افزود: سال گذشته دهیاری های استان پروانه ساخت  ۳۵۱ هزار و ۵۵۸ مترمربع واحد روستایی را صادر کرده اند که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۲۸ درصد افزایش داشت.

آیدین رحمانی همچنین بر مقابله با تخریب اراضی ملِّی و کشاورزی توسط افراد سودجو نیز تاکید کرد و گفت: تخریب زمین های کشاورزی و احداث ویلا در مناطق روستایی از تهدیدهای بسیار جدی در مناطق روستایی است که در این زمینه نیز بخشداران و دهیاران مسئولیت مستقیمی بر عهده دارند.      


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.