حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » اروپایی‌ها همانند آمریکا دنبال فشار بیشتر بر ایران هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اروپایی‌ها مثل آمریکا دستشان از اضافه کردن تحریم کوتاه است چون دیگر چیزی نمانده تا آن را تحریم کنند، به همین جهت دنبال اسباب دیگر برای فشار بر ایران هستند.

...

کاوش نیوز: آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا بالاخره از تحریم‌های جدید رونمایی کرد، افزود: اول اینکه ترامپ اعلام کرد ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه یک آنها به آمریکا ممنوع است و از این تحریم هم دست خالی بودن و هم توهم آنها معلوم است و در این توهم هستند که اگر مقامات ارشد یک کشور نتوانند به آمریکا سفر کنند دستخوش بدبختی و سقوط می‌شوند.

وی اظهار داشت: دوم اینکه آمریکا بانک مرکزی ایران را که یک سال پیش تحریم کرده بود دوباره تحریم کرد و اینکه رئیس‌جمهوری یک ابرقدرت دست به تحصیل حاصل بزند یک افتضاح بزرگ سیاسی و رفتاری است و نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به شدت آشفته و متحیر هستند.

عاملی افزود: با این تحریم‌ها دست آمریکا کاملا باز شد و مسئولان کشور ما باید از این صفرالید بودن آمریکا استفاده کنند و این معنایش این است که ایران با کاهش هرچه بیشتر تعهدات برجامی براحتی می‌تواند آنها را سر عقل بیاورد.

وی بیان کرد: انداختن مسئولیت غائله آرامکو به گردن ایران از همان اسباب اروپایی‌هاست یعنی برای ایجاد فشار است تا شاید فشارها و تحریم‌های اقتصادی برای آنها محصولی داشته باشد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه انگلیس گفت: این سخنان وزیر خارجه یک دولت خبیثی است که اگر کسی آنها را نشناسد خیال می‌کند که مجسمه قانون هستند؛ باید از آنها پرسید ایران کدام قانون بین‌المللی مصوب در سازمان ملل را نقض کرده و از آنها باید پرسید اینقدر که سنگ دفاع از یک رژیم عقب‌مانده قرون وسطایی را به سینه می‌زنید آیا ملت مظلوم یمن که ابتدا به سکون مورد حمله عربستان واقع شدند، حق دفاع ندارند.

وی افزود: قواعد بین‌المللی را ما نقض کرده‌ایم یا شما که با دادن سلاح به یک حکومت خون‌خوار باعث شدید که ۵۰ هزار یمنی که ده هزار آنها زن و کودک هستند جان خود را از دست بدهند، قواعد بین‌المللی را ما نقض کرده‌ایم یا شما که به عربستان حق دفاع می دهید ولی برای یمنی‌ها که ابتدا کننده جنگ نبودند حق دفاع نمی دهید و آیا ثبات منطقه را ایران به هم ریخته یا شما که خودتان اقرار کردید که با مسافرت به ۶۰ کشور داعش را درست و به سوریه سرازیر کردید.

امام جمعه اردبیل گفت: التماس آمریکا به ایران جهت مذاکره از حد گذشته، گاهی پمپئو می‌گوید حاضرم به ایران سفر کنم گاهی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست، گاهی شماره تلفن می‌فرستند و اخیرا ترامپ در التماس به ایران برای مذاکره دست به هر ذلتی زده است.

وی اضافه کرد: ترامپ، رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس، عراق، عمان و غیره را واسطه کرده تا ایران را متقاعد به مذاکره کنند اما او حاضر نیست که کوچک‌ترین حسن نیت خود را نشان دهد، از یک طرف تحریم‌ها را اضافه می‌کند از آن طرف برای مذاکره التماس می‌کند این نفاق با صدای بلند می‌گوید که او از مذاکره قصد اصلاح ندارد.

عاملی در ادامه سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: غرب با دستگاه بسیار عریض و طویل تحقیقاتی خودش از اول فهمید که این انقلاب در سرنگون کردن رژیم عفن سابق متوقف نمی‌شود و اندیشه سیاسی غرب را به چالش می‌کشد و کشورهای منطقه را تکان می‌دهد؛ به صدام ماموریت دادند و فشارهایی درست کردند که یکی برای اسقاط یک کشور و یک انقلاب کافی است، تحریم‌های اقتصادی، ترور، فشار آمریکا، شوروی، اروپایی‌ها، مرتجعین منطقه، کشورهای خلیج و کشورهای عربی بر سر ایران سرازیر شد.

وی گفت: این جنگ در اثر ترس از هیمنه انقلاب اسلامی و شعارهای جهانی و انسانی انقلاب بود، جنگ نیز جنگ نیابتی بود، صدام از طرف آمریکا، اسرائیل و بعضی کشورهای اروپایی و مرتجع با ما درگیر بود و وقتی صدام در هشت سال نتوانست کاری بکند آمریکا فهمید که باید نیابت را کنار بگذارد و خودش وارد میدان شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این بار به جنگ‌های نیابتی دیگر روی آوردند، داعش به نیابت از آمریکا می‌جنگید، عربستان در یمن به نیابت از آمریکا با اندیشه‌های انقلاب اسلامی می‌جنگد و جنگ هم در سوریه، هم در عراق و هم در یمن نیابتی بوده و هدف همه این جنگ‌ها مقابله با انقلاب اسلامی، مهار ایران و از بین بردن گفتمان مقاومت است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.