حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » سردار حاج قاسم سلیمانی مدافع امنیت ایران در سوریه بود

امام جمعه اردبیل گفت: امنیت و آرامش حاکم در مرزهای کشورمان و نابودی داعش را مدیون رشادت ها و دلاورمردی های حاج قاسم سلیمانی هستیم چرا که او مدافع خاک ایران در خارج از مرزهای کشور بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: آیت الله سید حسن عاملی در گفت‌وگوی زنده مجازی و تلویزیونی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به توصیف شخصیت و مکتب والای این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: شجاعت و روحیه انقلابی حاج قاسم سلیمانی از او یک مکتب فکری ارزشمند و جهانی ساخت به طوری که حالا همگان می‌دانند اگر رشادت‌ها و مقاومت‌های او در سوریه و در جنگ با داعش نبود مرزهای ایران به خطر می‌افتاد.

وی سقوط و به خطر افتادن مرزهای کشور سوریه و عراق را در اثر نفوذ داعش و تروریسم حتمی عنوان کرد و افزود: اگر درایت و مجاهدت حاج قاسم سلیمانی در این مناطق نبود در چند روز و حتی چند ساعت داعش به کمک دست نشانده‌های خود بر منطقه حاکم و آرامش و امنیت خاورمیانه را به خطر می‌انداخت.

 

آمریکا بزرگ‌ترین شکست خورده نقشه شهادت حاج قاسم سلیمانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اوج قدرت و شخصیت محکم حاج قاسم سلیمانی نیز سخن گفت و افزود: آمریکا در این بازی مسموم و فتنه انگیز خود با شهادت حاج قاسم سلیمانی برای همیشه تاریخ بازنده شد چرا که مکتب و راه جبهه مقاومت همچنان ادامه دارد و شهید سلیمانی های بسیاری پیرو مکتب آزادی خواهی و حق طلبی او هستند.

امام جمعه اردبیل به موج نفرت و کینه توزی عربستان و کشورهای غربی نسبت به ایران نیز اشاره کرد و گفت: تمام تلاش آمریکا و هم دستان فتنه گر او ایجاد فضای مسموم و دشمن طلب نسبت به کشورمان است و سخن همیشگی آنان عدم پذیرش فلسفه شکل گیری یک انقلاب مردمی به نام جمهوری اسلامی در ایران است به طوری که خواهان نابودی و پاک شدن نقشه ایران از جهان هستند.

وی هدف اصلی آمریکا را جدا سازی بخش‌های مختلف خاک ایران از هم دانست و تصریح کرد: شکل گیری و توسعه داعش در واقع با هدف تهدید و نابودی امنیت مرزهای ایران انجام شد و تمام تلاش آنها بمباران زیر ساخت‌ها و مراکز تحقیقاتی ما بود که هر بار در اجرای این نقشه و دسیسه شوم با شکست مواجه شدند.

 

هزینه مقاومت در برابر دشمن از هزینه سازش کمتر است

آیت الله سید حسن عاملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی مطابق با آخرین دستاوردهای جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران را جوانان و نخبگان ساخته و پرورش داده اند چرا که اگر به تاریخ و سال‌های اولیه تشکیل انقلاب نگاه کنیم متوجه ضعف و وابستگی رژیم طاغوت به آمریکا خواهیم شد چرا که حتی علو و دانش ساخت یک تجهیزات در ایران وجود نداشت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود بر مقاومت در برابر دشمن تاکید دارند تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبری هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است و هر جا در برابر دشمن خلع سلاح شوی دشمن به تدریج تو را نابود خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دفاع از خاک و امنیت وطن باید تا دور ترین نقطه جهان ادامه داشته باشد و شهید حاج قاسم سلیمانی همواره بر این امر تاکید داشته و در راه تحقق این آرمان نیز به شهادت رسیدند ولی اجازه تعرض و اخلال در یک وجب از مرزهای ایران را به دشمنان ندادند.

 

مکتب و تفکر ولایی آیت الله مصباح یزدی همواره ادامه خواهد داشت

آیت الله سید حسن عاملی ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، وی را یک شخصیت متفکر و مطیع مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین راه و هدف ایشان تربیت تفکر انقلابی و دینی بود که این امر را با تشکیل و توسعه مراکز آموزشی فقه و علوم دینی به خوبی به ثمر رساند و توانست در این راه شاگردان برجسته و ولایت مداری را تربیت کند.

وی بیان کرد: مکتب و تفکر ارزشمند آیت الله مصباح یزدی بعد از رحلت ایشان همچنان ادامه خواهد داشت چرا که این عالم ربانی با تألیف صدها کتاب و آموزش مرام و شخصیت خالص عرفانی خود را برای همیشه در یادها و دل‌ها جاودان کرد.

 

مبادا با یک سهل انگاری کوچک کرونا را خانه‌هایمان دعوت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در چند روز گذشته خوشبختانه شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم هستیم اضافه کرد: کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌های استان نشانه پایان یافته این بیماری نیست بلکه مردم باید پیش از پیش به دستورات ستاد ملی کرونا توجه کنند چرا که هر گونه سهل انگاری و نادیده گرفتن این بیماری سبب از دست رفتن عزیزانمان خواهد شد.

 

اعمال و نیت‌های ما آخرت مان را می‌سازد

امام جمعه اردبیل توفیق و سعادت واقعی مؤمن را انجام اعمال صالح در دنیا عنوان کرد و گفت: خداوند در آیات قرآن از وعده گاه روز محشر سخن می‌گوید و آخرت انسان‌ها را در گرو اعمال و نیت‌های قلبی می‌داند پس چه نیکوست تا بر آنچه انجام می‌دهیم آگاه باشیم و خود را برای ابدیت آماده کنیم چرا که جز در این دنیا فرصت دیگری برای اندوختن توشه‌ی اخلاص فرصتی نیست.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.