حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.



رسانه و کمک مومنانه

کاوش نیوز-احمدملاشاهی: رزمایش کمک مومنانه اگرچه بیانگر صفای دل ایرانی ها در شرایط سخت است و باید ادامه یابد اما نحوه پوشش رسانه ای این رزمایش باید تغییر کند و طبق الگوی اقناع مخاطب شود.

تکرار در روایتگری و نداشتن تنوع در روایت از ضعفهای مهم گزارش های مربوط به رزمایش مومنانه است انگار گزارش ها همه  یک شکل و یک روایت دارد.

باوجود مردمی بودن این رزمایش، نمایش مسولان بر تصاویر گروه های مردمی و جهادی می چربد این درحالیست  که هدف از این رزمایش، احسان ورزی لایه های مختلف جامعه است. مسئول زدگی در این رزمایش یک آفت بزرک است.

باید در استفاده از پیش خبر برای توزیع اقلام، احتیاط و یا صرف نظر کرد. پوشش خبری توزیع  اقلام هر منطقه و محله در اواسط فرایند توزیع باشد نه اینکه مثلا خبر توزیع 2 هزار بسته منتشر می شود درحالی که هنوز صد قلم توزیع نشده و قراره چند روز بعد توزیع در آن منطقه صورت گیرد. این کم دقتی سبب شده برخی نیازمندان هنگام انتشار خبر، بگویند این کمک ها به ما تعلق نگرفته پس به چه کسی داده شده

 خبرنگاران، گرفتار کلی گرایی در این رزمایش شده اند و کمتر به داستان افرادی که پا به رزمایش مومنانه گذاشتند، می شوند . داستان کمک مومنانه افراد خیلی اثرگذارتر از آماردهی و اعداد خشک است.

توصیه می شود این رزمایش بومی شود استفاده از فرهنگ و سنت های اقوام هر استان مثل رمضان خوانی، یارمضان و...می تواند روایت متنوع و زیبا از این رزمایش مخابره کند.

باتوجه به اینکه بعد از کرونا یک مقایسه جهانی راه افتاده و ملت ها و فرهنگ ملل به محک گذاشته شده، نیاز است تصاویر کمک مومنانه مردم ایران در فضای بین الملل پخش شود.و برخی تصاویر و داستانها با متن هایی به زبان های خارجه منتشر شود.   


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.