حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » اطلاع رسانی انتخابات گلستان می لنگد

اطلاع رسانی انتخابات گلستان می لنگد

ضعف در اطلاع رسانی انتخابات گلستان همچنان مشهود است. اخبار از منابع غیررسمی درز می کند و سایت ها و خبرگزاری های رسمی همچنان نامحرمند. رسانه هایی که وقتی مسئولان در گل می مانند به دادشان می رسند اینک برای خبر رسانی در اولویت نیستند.

اخبار تایید صلاحیت های جدید و یا انصراف ها، تهدیدات و اسامی متخلفات از هرکسی منتشر می شود بجز مسولان.

 ستاد انتخابات استان فکری برای شفاف سازی اخبار انتخاباتی نمی کند. هیات نظارت گلستان هم فاقد تیم رسانه ای است از طرفی هیات اجرایی استان که  از تیم رسانه خوبی برخوردار است از این تیم در خدمت شفاف سازی و گردش اطلاعات استفاده نمی شود. انحصار اخبار انتخاباتی کمکی به رونق انتخابات نمی کند و حتی مانع شور انتخاباتی می شود.

خبرگزاری های استان امیدوارند در این شرایط فرهنگ ارشاد اسلامی مشورت تخصصی رسانه ای به هیات های اجرایی و نظارتی بدهد اما وقتی با خبر شدیم مدیر مسئول نشریه ای بخاطر انتشار یک انتقاد ساده به یکی از مسولان انتخاباتی ، احضار شده بیشتر به ضعف مدیرکل فرهنگ و ارشاد واقف شدیم.

در این خلاء رسانه ای، انگار اصحاب رسانه باید خود وسط گود بیایند قطعا می توانند شرایط را مدیریت کنند همانگونه که در بحبوبه بی تدبیری بحران سیل ، رسانه های استان با همدلی فضای روانی سیل گلستان را مدیریت کردند.

اگر رسانه ورود کنند دیگر یادداشت های بدون نویسنده دست به دست نمی شود، مردم خواهند فهمید فرق شب نامه و یادادشت در معرفی نگارنده آن است. خبری بدون منبع زده نمی شود ، نامزدی جرات نمی کند از امضای میثاق نامه ای که برای آرامش و امنیت انتخابات نوشته شده، امتناع کند. و یا مسئولی جرات نمی کند ضمن تولیت انتخابات ، موضعگیری علیه ساز و کارهای قانونی انتخابات بکند.

اصحاب رسانه به پاخیزند اگر می خواهند انتخاباتی باشکوه داشته باشیم، مجلس قوی رقم بخورد و این فرصت تازه برای گلستان تباه نشود، با دورهمی تخصصی، نسخه ای دهند.

چشم ها به شماست


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.