حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.



معلمی شغل نیست عشق است !

۱۲ اردیبهشت بهانه ای است تا از معلمین ، این قشر زحمت کش جامعه که به نوعی شغل آنها ، شغل انبیاست مورد تجلیل جامعه قرار گیرند.
معلمی یکی از مشاغل سخت است ولی اگر با عشق باشد ، لذت بخش ترین آنهاست.
بسیاری از مشاغل به شکل مسقیم و دائم با انسانها سرو کار ندارند و یا اگر هم دارند وظیفه تربیت و آموزش برای مدت کثیر را ندارند.
هنگامی که یک کودک یا نوجوان به مدرسه ای سپرده می شود عموم والدین خاطری آسوده دارند از کودک خود و این اطمینان خاطر تا جایی بالا می رود که همه نوع آموزش را از مدرسه و معلم انتظار دارند ‌.
در این مدت وجود بیماری کرونا همگان تا حدودی قدر این جهاد گران عرصه علم و فرهنگ را دانستند ، هنگامی که درمانده از آموزش ، پرورش و نگهداری مکفی فرزندان خود در تمام طول شبانه روز به مدت چند ماه شدند .

خوبست کوتاه به نظر برخی از کشورها به جایگاه و ارزش مقام معلم اشاره کنم :
ایتالیا :
سه گروه نباید پشت چراغ قرمز بمانند؛
آمبولانس ، آتش نشانی ، معلمان.
فرانسه :
ثروتمندان در محدود ی شهرک فرهنگیان خانه می خرند تا به همسایگی با معلمان افتخار کنند.
سوئد :
فرزند اولم پزشک است ، اما بچه دومم فکر بهتری دارد او می خواهد معلم شود.
آلمان :
"مرکل" خطاب به پزشکان معترض؛
شما توقع نداشته باشید که حقوق شما از حقوق معلمانی که شما را تربیت کرده اند ، بیشتر باشد .
انگلستان :
این بچه نابغه است ، او توان معلمی دارد.

اما با تمام تلاش مسئولان و مردم ایران زمین در حال حاضر معلم جایگاهی در خور شایسته شغل انبیاء ندارد با اینکه معلمان بزرگی داشته و دارد که شهید والا مقام آیت الله دکتر مرتضی مطهری آنکه در علم ، قلم ، سخن ، تزکیه و ورع از بنامان کشور بوده و هست یکی از آنهاست.
معلم برخلاف باور غالب علاوه بر تدریس درس در رشته ابلاغی به دانش آموز ؛ پرورش بُعدهای دیگر شخصیت کودک و نوجوان تا ترسیم هدف دُرست او برای موفقیت در مسیر سعادت زندگی تلاش می کند و ذهن او را می پروراند تا هدفهای بزرگ و درستی برای خود در نظر گیرد.
او که با کمترین حقوق و دستمزد اما با عشق به پرورش گلهای زندگی افراد جامعه می پردازد تا شاهد فرداهایی بهتر از امروز در کشور باشیم ؛
پدران و مادران آینده کشور را به بهترین شکل ممکن مطابق با فرهنگ ، سنت ، دین و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی پرورش می دهند تا کشوری آبادتر از لحاظ دین و دنیا داشته باشیم.
این ایام نقش بی بدیل معلمان چه در آموزش ها و چه در همدلی ها و چه در کمک به از بین بردن هر چه زودتر این ویروس شاهد بودیم همچون :
حضور شبانه روزی در فضای مجازی جهت آموزش متربیان
تولید محتوای الکترونیکی درسی و آموزشی
حضور برخی از معلمین در مدارس و منازل دانش آموزان جهت تدریس
کمک به تولید اقلام بهداشتی خصوصاً لباس های کادر درمانی و دوخت ماسک
کمک های مومنانه و تهیه و اهداء بسته های ارزاق غذایی ، خصوصاً در بین خانواده های دانش آموزان کم بضاعت
حتی برخی از معلمین و مدیران مدارس تدابیری اندیشیده و سختیهای مضاعفی به جان خریده ، جهت ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند یا اینترنت
و...

در پایان به بیان حق معلم و استاد از زبان سیدالساجدین امام سجاد (ع) در رساله حقوق ایشان می پردازم :
 و اما حق پدر علمى تو معلم و استادت تعظیم او و احترام مجلس او است که خوب به او گوش کنى و بدو رو کنى و باو یارى دهى براى خودت تا آنچه را نیاز دارى به تو بیاموزد باینکه عقل خود را خاص او سازى و فهم و هوشت را به او پردازى و دل خود را بدو دهى و خوب چشمت را به او اندازى بسبب ترک لذات و صرف نظر نمودن و کم کردن از شهوات.
و بدان که این که در هر چه به تو آموزد باید رسول او باشى و آن را به نادانان برسانى و بر تو الزم است که این رسالت را بخوبى از طرف او ادا کنى و در ادایش خیانت نَورزى و خوب به آن بپردازى که عهده دار هستى ، و الا حول و الا قوه الله باالله.》


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.