حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » اولین دوره آموزشی برنامه مراقبت در گلستان برگزار شد

اولین دوره آموزشی برنامه مراقبت در گلستان برگزار شدصبح امروز با حضور مددکاران مراکز مثبت زندگی گلستان اولین دوره آموزشی مراقبت (خانه امن) در بهزیستی استان انجام شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از بهزیستی گلستان؛ مریم معصومی معاون اجتماعی بهزیستی گلستان با اعلام این خبر گفت: برنامه مراقبت یا خانه امن یکی از دستورکارهای سال جدید این معاونت بوده که با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده محور را داریم.
وی افزود: باتوجه به قوانین جوانی جمعیت و حفظ بنیاد خانواده سازمان بهزیستی بعنوان بازوی حمایتی دولت در این خصوص امسال با رویکرد محله محور و استفاده از ظرفیت مددکاران مراکز غیردولتی سازمان برنامه کنترل و کاهش آسیب و ارتباط بین نسلی والدین و فرزندان را به اجرا گذاشته است.
معصومی اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم خانواده اصیل ایرانی تربیت صحیح و تحکیم بنیاد خانواده درشرایط های گوناگون بوده که متاسفانه با توجه به تغییرات ذائقه های فرهنگی نسل های جوان نگاه به این امر کاسته شده است.
معاون اجتماعی بهزیستی گلستان در خصوص روند اجرای این برنامه تصریح کرد: امروز نخستین جلسه آموزشی در سطح استان با رویکرد مشارکتی و کارگاهی برگزار شده که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم تا نیمه تابستان امسال به مرحله اجرا در سطح محلات و خانه‌های هدف برسیم.
وی همچنین بااشاره به نقش مهم مشاوره در زندگی گفت: در فرهنگ و دین مبین اسلام بارها به بحث مشاوره و راهنمایی و میانجی‌گری اشاره شده است و همکاران ما با روحیه مددکارانه که برگرفته از آموزه های دینی استدراین امر اهتمام ویژه داشته و دارند.
معصومی افزود: ما بعنوان یاور و حامی جامعه در تلاشیم با استفاده از ظرفیت مردمی و شبکه عظیم خیرین که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده بتوانیم در راستای تحقق اهداف سازمانی و فرهنگی کشورعزیزمان از آلام و معضلات اجتماعی خانواده‌ها کاسته و با امید آفرینی و تغییر مثبت ذائقه فرهنگ و تربیت اصیل نسلی پویا و نو اندیش را پایه گذاری کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.