حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » 240 مرکز نیکوکاری در سطح استان گلستان فعال هستند

240 مرکز نیکوکاری در سطح استان گلستان فعال هستندتقویت همبستگی اجتماعی مهم‌ترین هدف تأسیس مراکز نیکوکاری است هم اکنون  ۲۴۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.

...

به گزارش کاوش نیوز، عیسی بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستان در نشست هم اندیشی جمعی از هیات های عامل مراکز نیکوکاری تصریح کرد: مراکز نیکوکاری، پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان بوده و می توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیران و نیکوکاران گره گشای مشکلات آنها باشند.

مراکز نیکوکاری،کمیته امداد مردمی درهر محله

وی مراکز نیکوکاری را به عنوان کمیته امداد مردمی در درون هر محله عنوان کرد و گفت: شناسایی نیازمندان واقعی ، مردمی شدن حمایت‌ها و مشارکت های اجتماعی ، تقویت فرهنگ انفاق و رفع مشکلات و نیازهای محرومان با بهره مندی از ظرفیت توانمندی عمومی محلات از اهداف این نهاد در ماموریت های مراکز نیکوکاری است.

بابایی گفت: تقویت همبستگی اجتماعی مهم‌ترین هدف تأسیس مراکز نیکوکاری استهم اکنون  ۲۴۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.

وی با اشاره به برون سپاری خدمات مددکاری کمیته امداد، از واگذاری پرونده های مددجویان به ۵۳ مرکز نیکوکاری خبرداد و گفت: هدف ما این است که در محلات یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه اندازی کنیم و کارهای مردم را به خود مردم واگذار کنیم، تا تعامل بین همه قشرها انجام شود.

بابایی با تاکید بر ضرورت تاسیس مراکز نیکوکاری تخصصی به ویژه در حوزه های بهداشت و درمان،تامین جهیزیه،مسکن،خدمات مشاوره ای، اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات یادآور شد: مسائلی اعم از مسکن نیازمندان بعنوان مهم‌ترین نیاز خانواده‌های تحت حمایت، حامی یابی طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین، سپرده گذاری خیران برای اعطای وام قرض الحسنه و کمک های بلاعوض و اجرای طرح نان مهربانی از مباحثی است که نیازمند توجه بیشتر مراکز در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی با تاکید بر ضرورت اشتغالزایی نیازمندان، یکی دیگر از اهداف راه اندازی این مراکز را بهره مندی از ظرفیت کمکهای مردمی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند برشمرد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی  و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در خودکفایی نیازمندان از جمله برنامه های مراکز نیکوکاری است.

پیشگیری از فقر با کمک معتمدان هر محله

عیسی بابایی یکی دیگر از اهداف این مراکز را پیشگیری از فقر با کمک معتمدان هر محله برشمرد و خاطرنشان کرد : سرعت بخشیدن خدمت به مردم ،بالا بردن کیفیت کار خدمت رسانی به محرومان ، کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح رضایت مندی از مزایای تاسیس این مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد با قدردانی از تلاش و همت تمامی مراکز نیکوکاری در  جمع آوری کمک های مردمی گفت: در سال جاری  این مراکز تاکنون با مشارکت خیران و مردم نوعدوست گلستان، مبلغ ۵۷ میلیارد تومان  برای کمک به نیازمندان و محرومان  جمع آوری کرده اند.

گفتنی است نشست هم اندیشی جمعی از هیات های عامل مراکز نیکوکاری با حضور بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان و معاونین حوزه های تخصصی این نهاد، با ارائه نقطه نظرات و تبادل نظر برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.