حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » هفت پروژه بین استانی در زنجان اجرا می‌شود

هفت پروژه بین استانی در زنجان اجرا می‌شودمعاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: در حال حاضر هفت پروژه بین استانی در زنجان در دست اجرا قرار دارد که با پایان آنها ارتباط بین زنجان با استانهای همجوار تسهیل می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: اصغر اسماعیلی افزود: هفت پروژه در حوزه راه سازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اعتبارات ملی در دست اجرا است.

وی یادآوری کرد: این پروژه‌ها در راه های اصلی استان به منظور ارتقا، بهسازی و احداث باند دوم اجرا می شود که از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا، بهسازی راه اصلی زنجان به بیجار، زنجان به دندی و دندی به تکاب در استان آذربایجان غربی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: سال‌جاری حدود ۱۰ کیلومتر از جاده زنجان به بیجار آسفالت ریزی و قطعه های یک و ۲ این مسیر نیز تکمیل شده است.

به گفته اسماعیلی، جاده زنجان - بیجار به طول ۳۶ کیلومتر از زنجان تا شهر زرین آباد چهار بانده شده است.

وی ادامه داد: قطعه سه همین مسیر در دست پیمانکار و در حال حاضر فعال است که تا خرداد ماه سال آینده حدود پنج کیلومتر از این قطعه زیر آسفالت می‌رود و طی سال‌های آینده هم بقیه پروژه‌ ها اجرا می‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: از قطعه زنجان به تکاب از حوزه دندی نیز ۱۶ کیلومتر از این محور طی سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر این محور هم در دست پیمان سپاری بوده و توسط ۲ پیمانکار در دست انجام است.

به گفته اسماعیلی، ۱۶ کیلومتر در قطعه ۲ و نزدیک ۳۰ کیلومتر هم در قطعه سه این مسیر که حذف گردنه چایرلو و به صورت واریانت احداثی محسوب می شود در دست انجام است.

وی به روند اجرای پروژه محور قیدار – سلطانیه – کبودرآهنگ اشاره کرد و اظهارداشت: طول حوزه استحفاظی در این محور ۱۰۵ کیلومتر است و این پروژه در پنج قطعه به قطعات پنجگانه تفکیک شده است که قطعه سوم کمربندی قیدار بوده و در سال ۹۹ به طول حدود ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: قطعه چهارم به طول ۲۲ کیلومتر است که حدود ۱۲ کیلومتر سال‌جاری به بهره برداری رسید و حدود ۱۰ کیلومتر از این محور باقی مانده که در دست ساخت است.

اسماعیلی افزود: قطعه دوم نیز به طول ۳۲ کیلومتر توسط پیمانکار جهاد نصر فعال و در اولین فرصت فصل کاری (فروردین سال آینده)  ۱۲ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت بوده و عملیات روسازی و آسفالت آن انجام خواهد شد.

به گفته وی، عملیات احداث ابنیه ۲۰ کیلومتر بعدی هم تمام شده و عملیات زیرسازی و ساخت سایر بخش‌های پروژه در دست انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه زنجان به ابهر - تاکستان جزو محورهای اصلی و ترانزیت به شمار می‌رود که حدود ۱۰ کیلومتر از این محور آماده آسفالت است.

اسماعیلی افزود: از فروردین ماه سال آینده شروع به آسفالت ریزی خواهد شد و از زنجان تا سه راهی سلطانیه چهار بانده می‌شود که انتهای حوزه، از خیرآباد تا سه راهی سلطانیه و از زنجان تا سه راهی بناب تکمیل شده و ۱۲ کیلومتری که در وسط این ۲ قطعه قرار دارد حدود یک کیلومتر آسفالت شده و ۱۱ کیلومتر هم در شرایط جوی مناسب زیر آسفالت می رود.

وی با بیان اینکه سال‌جاری از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرای پروژه محور سه راهی سلطانیه- قیدار و کبودرآهنگ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت اخذ خواهیم کرد، ادامه داد: این میزان تسهیلات با هماهنگی و پیگیری نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر اخذ ماده ۵۶ است و امیدواریم با تخصیص این میزان تسهیلات بانکی، قطعات چهار گانه این محور که دارای سه قطعه فعال است به زودی تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: ماهیت پروژه‌های حوزه راهسازی در حال اجرای استان زنجان بین استانی است و این پروژه ها ارتباط استان زنجان با استان کردستان، آذربایجان غربی و همدان را تسهیل خواهد کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.