حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » فضاهای آموزشی در طرح ملی مسکن لحاظ شود

 فضاهای آموزشی در طرح ملی مسکن لحاظ شوداستاندار زنجان با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری گفت: در طرح ملی مسکن ایجاد مدرسه و فضاهای آموزشی مورد نیاز اهمیت بسزایی دارد چرا که نبود این مهم در شهرک مشکلاتی را موجب شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فتح الله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه کمبود فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری بطور جدی باید پیگیری شود، افزود: این موضوع مهم نیز در اجرای طرح ملی مسکن نباید مغفول واقع شود و در این خصوص مدیرکل راه و شهرسازی گزارش های مستمر ارایه دهد.

وی اضافه کرد: برای همکاری های دیگر دستگاه های اجرایی استان با آموزش و پرورش باید مصداقی اقدامات در دبیرخانه استخراج  شود همچنین در ارتباط با مسائل رفاهی فرهنگیان نیز تدابیر لازم اتخاذ و پیگیری ها انجام گیرد که این بزرگترین نقشه راه اداره کل محسوب می شود.

حقیقی ادامه داد: مشارکت بانک های عامل برای حل مشکلات فرهنگیان نیز می تواند از جمله راهکارهای مورد توجه باشد و از طرفی طبق آمار اعلام شده ۴۵.۶ درصد هنرستان های استان در مناطق برخوردار واقع شده که توزیع ناعادلانه را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد هنرستان ها در مناطق برخوردار و ۵۰ درصد دیگر در مناطق محروم واقع شده است و بر این اساس باید حداقل ها را در برنامه های ترسیم شده به ویژه در مناطق محروم مد نظر قرار داد و در این راستا مطالعات لازم انجام شود.

استاندار زنجان ورود دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان ها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در نظام جدید تحصیلی قرار بر این بود که دانش آموزان بیشتری به تحصیل در هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای گرایش یابند و این مهم با علاقه مندی باشد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر هنوز هدف یاد شده محقق نشده و راهکارها چندان موثر نبوده است که ابعاد این موضوع مهم باید طی جلسه ای با حضور متخصصان و اساتید برجسته دانشگاهی بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: این استان آمادگی دارد جلسه شورای آموزش و پرورش را به موضوع هنرستان ها اختصاص دهد که البته این جلسه پس از بازدید از یک هنرستان تشکیل خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با همت معلمان و اساتید دانشگاهی در روزگار کرونایی هرگز آموزش تعطیل نشده است، افزود: در این شرایط فرصت برای آموزش توسط معلمان و اساتید چند برابر شده است که تلاش فرهنگیان در این خصوص جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: موضوع اختصاص ۲ دقیقه وقت برای معلمان در شبکه شاد برای بیان راهکارهای پیشگیرانه کرونایی دانش آموزان به عنوان سفیرسلامت در خانواده اقدام خوبی محسوب می شود و از طرفی کمیته مسکن فرهنگیان نیز عملیاتی شده است.

استاندار زنجان تاکید کرد: برای ارزشیابی دانش آموزان در نیمسال اول نیز از معلمان تقاضا می شود شرایط کرونایی را لحاظ کنند چرا که بیش از ۱۰ ماه است فراگیران بصورت عادی نمی‌توانند از آموزش ها استفاده کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.