حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » نزدیک ۱۴هزار نفر در تعاونی‌های استان زنجان اشتغال دارند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۳ هزارو ۸۵۱ نفر در هزارو ۲۷۹ تعاونی فعال این استان اشتغال دارند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدرضا انصاری افزود: در استان زنجان از ابتدای ایجاد بخش تعاون در کشور، تعداد چهار هزارو ۷۲۵ تعاونی در گرایش های مختلف به ثبت رسیده که شماری از آنها به دلایلی چون به هدف نرسیدن تعاونی و یا عدم موفقیت در ایجاد و ادامه فعالیت تعاونی به صورت راکد، غیرفعال و منحل شده اند، که با کسر این موارد، در زمان حاضر استان زنجان دارای هزار و ۲۷۹ واحد تعاونی فعال است. 

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۳ واحد تعاونی اعتبار، ۱۵ واحد تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان، ۳۶ واحد تعاونی تامین نیاز مصرف کنندگان، هشت واحد تعاونی تامین نیاز صنفی، ۲۱۴ واحد تعاونی تولیدی توزیعی، ۲۱ واحد تعاونی حمل و نقل، ۲۳۹ واحد تعاونی خدمات، هشت واحد تعاونی سهام عدالت، ۱۷۷ واحد تعاونی صنعتی، ۱۳ واحد تعاونی عمرانی، ۲۲ واحد تعاونی فرش دستباف، ۵۷ واحد تعاونی مسکن، ۱۹ واحد تعاونی معدنی و ۴۲۷ واحد تعاونی کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارند. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل یک پنجم جمعیت این استان در شرکتهای تعاونی عضو هستند.

انصاری به تمهیدات و سیاست های حمایتی از بخش تعاون اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات و ارائه تخفیفات در مورادی همچون مالیات و بیمه، اولویت داشتن اجرای طررح های تعاونی و برگزاری دوره هایآموزشی رایگان برای اعضای تعاونی ها در زمینه های مختلف از جمله این حمایت ها است. 

وی به ۱۳ شهریور روز تعاون و آغاز هفته تعاون اشاره کرد و گفت: روز و هفته تعاون فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های بزرگ و خاص حوزه تعاون است.

گفتنی است در اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مطرح و شرح و تفصیل آن در ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، به تصویب مجلس رسید. در این راستا، وزارت تعاون به منظور اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از بخش تعاونی در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۷۰ تشکیل شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.