حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » قانون طبقه‌بندی مشاغل در نزد کارگران شهرداری همچنان اجرا نمی‌شود / نماینده کارگران: اداره کار با شهرداری زد و بند دارد

مشکلات قرارداد و عدم اجدای طبقه‌بندی مشاغل کارگران شهرداری زنجان همچنان به قوت خود باقی است و نکته قابل توجه موضوع اینجاست که مسئولان شهرداری هیچ توجهی به تذکرات اداره کار بابت اجرای این قانون نمی‌کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: متاسفانه چندین سال است که قانون "طبقه‌بندی مشاغل" در نزد کارگران شهرداری زنجان اجرا نمی‌شود. با اینکه بارها کارگران شهرداری مقابل استانداری زنجان در طول یک سال گذشته تجمع کرده‌اند و نامه‌نگاری‌های زیادی بین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با شهرداری زنجان در زمینه اجرای هرچه زودتر این قانون شده ولی مشخص نیست چرا شهرداری زنجان تمایلی به اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل ندارد.

با اینکه در همین شش ماه گذشته بین مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و حبیب یگانه شهردار زنجان نامه‌نگاری‌های گسترده‌ای در زمینه لزوم اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل صورت گرفته ولی همچنان کارگران شهرداری زنجان سرگردان هستند و مسئولان مربوطه هم هیچ جواب قانع‌کننده‌ای را به آنان نمی‌دهند.

همینطور در چند ماه گذشته معاون اداره‌کل کار مدعی شده بود که تذکرات کتبی زیادی به شهرداری بابت عدم اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل داده‌ایم و باید شهرداری هرچه سریعتر این قانون را اجرا کند.

با اینکه این رسانه از اوایل سال جاری در چندین گزارش به این موضوع به شکل کامل پرداخته بود و از مسئولان خواستار رسیدگی فوری به مشکلات کارگران شده بود ولی هربار مسئولان وعده می‌دادند که مشکل در حال پیگیری است و شهرداری باید از سوی وزارت کشور تعیین تکلیف کند. نکته قابل توجه این است که همچنان پس از چند ماه پاسخ استعلام شهرداری از وزارت کشور نیامده است.

همینطور با تغییر و تحولات مدیریتی در اداره کار انتظار می‌رفت که انصاری سرپرست جدید این اداره بتواند مشکلات این کارگران را حل کند ولی گویا مدیران خسته دولت تدبیر و امید عزمی برای حل مشکلات مردمی ندارند و شاید نیاز باشد مسئولان قضایی استان به طور مستقیم به این موضوع ورود کنند.

علی کریمی معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: به شهرداری زنجان بابت اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل بسیار فشار وارد کردیم و مسئولان شهرداری گفتند که باید از وزارت کشور استعلام بگیریم. گویا وزارت کشور در آستانه انتخابات با تراکم کاری مواجه بود و پاسخ استعلامات شهرداری را تا به این لحظه نداده‌ است و امیدواریم طی روزهای آینده پاسخ استعلام داده شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها زیر نظر وزارت کشور هستند و باید برای اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل شهرداری زنجان از وزارت کشور استعلام کند. البته ما همچنان از اهرم فشار خودمان برای اجرای این قانون استفاده می‌کنیم.

 

مسئولان شهرداری انگیزه خدمتی ندارند

از سوی دیگر منصور مرادلو عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: متاسفانه مسئولان شهرداری انگیزه خدمتی ندارند و به فکر حل مشکلات کارگران نیستند. همینطور هیچ عزمی برای اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل در شهرداری زنجان دیده نمی‌شود و بدتر از آن اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم بسیار عملکرد ضعیفی دارد و اهرم فشار آن هم‌ نمی‌تواند شهرداری را مجبور به اجرای این قانون کند.

وی ادامه داد: انتظار نمی‌رود که این شهرداری و اداره‌کل کار بتوانند برای کارگران شهرداری کار مفیدی انجام دهند. باید منتظر ماند تا دولت آینده روی کار بیاید و با مسئولان جدید بتوانیم موضوع قدیمی و جدی کارگران را حل کنیم. شهرداری زنجان موظف است که قانون طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کند و نیازی به استعلام از وزارت کشور ندارد.

عضو شورای شهر زنجان گفت: 31 فروردین پایان مهلت قانونی اداره کار به شهرداری بود و باید اداره کار در این مدت شهرداری را به عنوان‌ متخلف به دادگاه معرفی می‌کرد ولی ما هم‌ نمی‌دانیم چرا این امر صورت نگرفت.

عبدالعظیم همایونی نماینده کارگران شهرداری زنجان اعلام کرد: چندین سال است که مسئولان شهرداری، کارگران را بازی می‌دهند. همینطور اداره کار زنجان هم اداره قوی نیست که با اهرم فشار خود بتواند مسئولان شهرداری را مجبور به اجرای این قانون کند.

وی گفت: اداره کار در اسفند سال گذشته نامه‌ای به شهردار زنجان ارسال کرده و در آن نامه تاکید شده بود اگر قانون طبقه‌بندی مشاغل و وضعیت قرارداد کارگران تا 31 فروردین حل نشود اداره کار مجبور است شهرداری زنجان را به عنوان متخلف به دادگاه معرفی کند. اکنون بیش از دو ماه از فرصت تعیین شده اداره کار می‌گذرد ولی نه مشکل ما حل شده و نه شهرداری به عنوان متخلف به دادگاه معرفی شده است.

نماینده کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در اداره کار هم نتوانست مشکل ما را حل کند، گفت: چندی پیش جلسه‌ای با سرپرست جدید این اداره در زمینه این عدم اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل داشتم ولی اصلا سرپرست جدید تو باغ نیست که بخواهد مشکل ما را حل کند. با اینکه نامه‌نگاری‌های چند ماه پیش را به او نشان دادم ولی وی اعلام کرد که آن زمان به او مربوط نیست.

وی تشریح کرد: من تاسف می‌خورم از اینکه چرا وی به عنوان سرپرست این اداره انتخاب شده است؛ کسی که با قوانین قانون کار آشنا نیست  و هیچ‌گونه آشناییتی با بروکسی‌های اداری ندارد چرا باید به عنوان سرپرست یک اداره بسیار مهم انتخاب شود.

اصغر نجاری دبیر اجرایی خانه کارگری زنجان تاکید کرد: شهرداری زنجان در زمینه تنظیم قرارداد کارگران تخلف می‌کند و باید اداره کار به این موضوع ورود کند.

با تمام این تفاسیر مشاهده می‌کنیم که مشکلات کارگران شهرداری به قوت خود باقی است و هیچ‌گونه عزمی برای حل آن از سوی مسئولان شهرداری و اداره کار وجود ندارد. شاید مدارا کردن اداره‌ کار با شهرداری این شائبه را ایجاد می‌کند که در پشت پرده توافقاتی بین مسئولان این دو مجموعه صورت گرفته چرا که هیچ توجیهی وجود ندارد که اداره کار پس از 31 فروردین ماه شهرداری را به عنوان متخلف به دادگاه معرفی نکرده است.

همچنین از مسئولان قضایی استان انتظار می‌رود که به این موضوع ورود کنند و مشکلات قرارداد کارگران شهرداری را تعیین تکلیف کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.