حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » المان مناسب شهدا در شهر زنجان دیده نمی‌شود/ لزوم وجود نگاه منتقدانه به شهرداری

عضو شورای وحدت استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود نام‌گذاری خیابان‌های شهر به نام شهدا، المان‌های مناسب برای شهدا در سطح شهر وجود ندارد، گفت: شهدا نیازی به این اقدامات ندارند بلکه ما برای انتقال فرهنگ شهادت باید تلاش کنیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا عزتی اظهار کرد:هفته گذشته شورای وحدت در زنجان تشکیل شد که رؤسا و دبیران 21 حزب زنجان در آن حضور یافته و اعضای شورای مرکزی آن انتخاب شدند.

عضو شورای وحدت استان زنجان با اشاره به اینکه انتخابات برگزار و 13 نفر به عنوان شورای مرکزی شورای وحدت انتخاب شدند، ادامه داد: انتخابات داخلی نیز برگزار و حجت‌الاسلام مهدی بیگ محمدی رئیس، ابوالفضل خوئینی نائب رئیس و رضا رحیم پور به عنوان دبیر و سخنگوی این شورا انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای وحدت، ایجاد اتفاق نظر بین احزاب است، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند علاج مشکلات کشور روی کار آمدن دولتی جوان، انقلابی و اسلامی است.

عزتی با بیان اینکه تشکیل شورای وحدت به منظور ایجاد جریان همسو و موازی با احزاب و جریان‌های انقلابی است، گفت: این شورا سعی دارد نیروهای انقلابی را در مسیر رسیدن به اهداف مورد تاکید مقام معظم رهبری همراهی کند.

عضو شورای وحدت استان زنجان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایران اسلامی را بدون شهدا نمی‌توان تصور کرد، چرا که شهدا جزو لاینفک انقلاب اسلامی هستند.

 وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری تنها یک روز در تقویم به نام شهدا دور از انصاف است، گفت: شهدا و ایثارگران ارزش بالایی در جوامع مختلف دارند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عزتی با اشاره به اینکه با وجود نام‌گذاری خیابان‌های شهر به نام شهدا، المان‌های مناسب برای شهدا در سطح شهر وجود ندارد، تصریح کرد: شهدا نیازی به این اقدامات ندارند بلکه ما برای انتقال فرهنگ شهادت باید تلاش کنیم.

عضو شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه در همه جهان می‌خواهند نام و یاد خاطره شهدا زنده نگه داشته شود، عنوان کرد: این در حالی است که در ایران برخی عامدانه یا از سر غفلت سعی می‌کنند یاد و خاطره شهدا را از شهر پاک کنند که نمونه آن حذف نام شهید از برخی خیابان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری از برنامه بلند مدت استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: طرح جامع شهری زنجان دارای ایراد بوده و باید بازنگری شود و حتی طرح تفضیلی شهر زنجان نیازمند تجدیدنظر است.

عزتی با اشاره به اینکه باید نگاه منتقدانه به حوزه شهری وجود داشته باشد، عنوان کرد: زنجان از توسعه پایدار برخوردار نیست.

عضو شورای وحدت استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از سکونتگاه‌های زنجان غیر رسمی بوده و از حداقل خدمات شهری برخوردار است، افزود: یا باید این مناطق باید خارج از حریم شهری قرار گیرد و یا اینکه باید زمینه ارائه خدمات مورد نیاز در آن مناطق فراهم شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.