حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » کارگروه‌های ۱۲ گانه صنعت گردشگری در شهر یزد تشکیل شد

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری :

کارگروه‌های ۱۲ گانه صنعت گردشگری در شهر یزد تشکیل شد

 کارگروه‌های ۱۲ گانه صنعت گردشگری در شهر یزد تشکیل شدمدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی , ورزشی شهرداری یزد از گردشگری به عنوان یک پدیده مهم صنعتی در اقتصاد کشورها یادکرد و گفت: برای تحقق کارکردهای این حوزه در بخش های مختلف، علاوه بر ایجاد هیات های اندیشه‌ ورز، کارگروه‌های ۱۲ گانه ای نیز شکل گرفته است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت الاسلام مجتبی صداقت روز چهارشنبه در نشست  معرفی و آشنایی با هیات‌ های اندیشه‌ورز گردشگری و اهدای حکم ابلاغ به دبیران کارگروه ها، افزود: شهر یزد مملو از میراث فرهنگی و سرمایه های ارزشمند در این صنعت است.

وی اضافه کرد: با توجه به ثبت حدود ۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار وسعت بافت قدیم شهر یزد نزد سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ، بیش از هر زمان دیگری نیاز به معرفی دارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صنعت یادشده در کشور و به تبع آن استان یزد در ۲ دهه اخیر اظهارکرد: توسعه گردشگری هم اکنون با همه کم و کاستی‌های موجود، توان رقابت با برخی صنایع را دارد و توانسته است درآمد خوبی عاید استان و فعالان این بخش بکند.

صداقت با اشاره به نیازهای حوزه گردشگری یزد اعم از زیرساخت ها و امور فرهنگی بیان کرد: در همین راستا هیات های اندیشه‌ورز گردشگری با ۱۲ کارگروه تشکیل شد و بارقه‌ امیدی برای وقوع اتفاق خوب در این حوزه ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از گردشگری شهری به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های این بخش یاد و گفت: شهر یزد به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، از ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بناهای یزد به طور عمده مقصد گردشگری بسیاری از مسافران این شهر تاریخی است، تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت موجود و پاسخ به سلیقه های مختلف گردشگری و بهبود وضعیت این صنعت ، نیاز به گروه هایی وجود دارد که بتوانند با همکاری‌های مؤثر و سودمند، گردشگری یزد را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

به گفته صداقت برای تحقق کارکردهای گردشگری در حوزه های مختلف، علاوه بر ایجاد هیات اندیشه‌ورز، کارگروه‌های یادشده نیز شکل گرفت و قرار است در فرهنگسرای شهید حسن‌پور برنامه ها و پروژه های مختلف خود را پیگیری کنند.

معاون فرهنگی شهردار یزد، تعامل و هم افزایی شکل گرفته کارگروه ها را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: این کارگروه ها باید با تحقیق و پژوهش کار خود را به پیش ببرند و برنامه های خود را در ۲ قالب طولانی مدت ویژه و پروژه های ادامه دار و موقت تعریف کنند.

صداقت با اشاره به اینکه اعضای کارگروه ها می توانند دغدغه ها و مشکل خود را با کمیسیون گردشگری شورای شهر بیان کنند و از آنها هم کمک بگیرند، افزود: آسیب و دغدغه در این حوزه بسیار زیاد است و می توان با استفاده از توان و ظرفیت افراد متخصص، به برنامه های خوبی در زمینه یادشده  به ویژه گردشگری شهری دست پیدا کنیم.

 گروه‌های ۱۲ گانه هیات اندیشه‌ورز گردشگری شامل کارگروه های رویداد، نجوم،  آواها و نواها، سلامت، فرهنگی و تاریخی، گردشگری هوشمند، معنوی مذهبی،  کودک و نوجوان، انقلاب و دفاع مقدس، خوراک، گردشگری پایدار و کارگروه گردشگری هنر است.

شهرداری یزد با حدود ۹۹ کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه شهرداری ، یک ناحیه تاریخی و ۱۱ سازمان به شهروندان خدمات ارایه می کند.

حدود ۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۳۶  هزار نفر جمعیت یزد در مرکز استان سکونت دارند، که از این تعداد ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایری زندگی می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.