حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » مرحوم تختی به ورزش ایران روح و جان بخشید

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه جهان پهلوان غلامرضا تختی به ورزش ایران روح و جان داد، گفت: اگر امروز ورزش ایران زمین در دنیا اعتبار و قداستی دارد بخاطر دمیدن روح پهلوانانی نظیر مرحوم تختی در ورزش ایران است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سید رضا صالحی امیری به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور بر سر مزار این قهرمان ملی در آرامستان ابن بابویه شهرری افزود: ورزشکاران زیادی آمدند و روی سکوهای قهرمانی مدال های رنگارنگ طلا، نقره و برنز گرفتند، اما ورزشکارانی ماندگار شدند که از قهرمانی به سمت پهلوانی رفتند و در دل و جان مردم وارد شدند.

وی اظهار داشت: پوریای ولی و مرحوم تختی جزو ورزشکارانی بودند که با حرکت به سوی پهلوانی در دل مردم لانه کردند و موجب معرفت افزایی در جامعه شدند.

این مسئول با بیان اینکه امروز نسل جدید ورزشکاران کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند روحیه پهلوانی مرحوم تختی هستند، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از روحیه جوانمردی تختی است.

صالحی امیری یادآور شد: حضور ورزشکاران و ورزش دوستان هر سال بر سر مزار مرحوم تختی برای ترویج روحیه جوانمردی، پهلوانی و زنده نگاه داشتن نام و یاد این اسطوره ورزش ایران است.

این مسئول با اشاره به اینکه در موزه ملی المپیک و پارالمپیک یک غرفه اختصاصی برای مرحوم تختی ایجاد شده است، اعلام کرد: وصیت نامه، لباس، دست نوشته ها و وسایل شخصی این پهلوان به نمایش گذاشته و همچنین تندیس مرحوم تختی در این موزه به عنوان نماد قهرمانان و پهلوانان قرار داده شده است.

رییس کمیته می المپیک اضافه کرد: یادآوری زندگی نامه، منش و روش مرحوم پهلوان تختی به هیات های ورزشی، جوانان و نوجوانان موجب ترویج روحیه پهلوانی در جامعه می شود که امروز از هر زمان دیگری بیشتر به آن نیازمندیم.

صبح چهارشنبه ۱۷ دی ماه به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی، رییس کمیته ملی المپیک، فرماندار ویژه شهرستان ری، حمید سوریان نایب رییس فدراسیون و قهرمان المپیک، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون، امامی سخنگوی فدراسیون و داور ارزنده کشتی با حضور بر سرمزار این پهلوان پرآوازه کشورمان در آرامستان ابن بابویه شهرری و اهدای فاتحه و تاج گل یاد و خاطره جهان پهلوان را گرامی داشتند

غلامرضا تختی پنجم شهریور ۱۳۰۹ در محله خانی آباد تهران متولد شد، تختی در دوران فعالیت‌های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.

تختی طی سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۲ موفق به کسب ۴ مدال طلا و ۴ مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(۳ مدال المپیک، ۴ مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.

جهان پهلوان تختی در ۱۷ دی ماه ۱۳۴۶ درگذشت و پیکرش در ابن بابویه شهرری به خاک سپرده شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.