حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » «شهرری» نامزد پایتخت کتاب ایران شد

 «شهرری» نامزد پایتخت کتاب ایران شددر چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهرستان ری نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،در چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از میان ۱۵۰ شهر کشور که برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند، پس از داوری، شهرستان ری یکی از ٢٠ شهر منتخب به عنوان نامزد انتخاب شد.
رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده برگزار می‌شود.
این عنوان به شهری اعطا می‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد. شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت خواهد کرد.
در شهرستان ری طرح یادشده با هماهنگی و همکاری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری اجرا می شود.
گفتنی است، شهرستان ری برای چهارمین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و توسعه ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ۶۷۶ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ۷۴۰ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می شود.
یادآوری می شود در سه دوره گذشته اجرای این طرح، شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.
قرار است پانزدهم بهمن ماه از مدیران فرهنگ و ارشاد و شهرداران شهرهای نامزد، در جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و پایتخت کتاب کشور نیز معرفی شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.