حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » تعهد استخدام از سوی صنایع چابهار، شرط مهارت‌آموزی صنعتی است

تعهد استخدام از سوی صنایع چابهار، شرط مهارت‌آموزی صنعتی استسرپرست دانشگاه‌بین‌المللی چابهار با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی صنعتی در چابهار منوط به تعهد صاحبان صنایع است گفت: زیرساخت‌های لازم برای مهارت‌آموزی به نیروهای بومی مهیا است اما صاحبان صنایع باید برای جذب آن‌ها تعهد بدهند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: ناصر آبروِش اظهار داشت: با توجه به رسالت منطقه آزاد چابهار، دانشگاه بین‌المللی این منطقه می‌تواند طرح مهارت‌آموزی نیروهی مورد نیاز صنایع را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی دارد در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با نیاز صنایعی همچون فولاد، پتروشیمی و سایر واحدهای صنعتی و تولیدی طبق ضوابط و سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اشتغال نیروهای بومی حوزه سواحل مکُران همکاری‌ کند.

سرپرست دانشگاه‌بین‌المللی چابهار گفت: طی یک سال گذشته چندین مورد مکاتبه در خصوص این موضوع مهم انجام داده‌ایم اما به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قوانین سال ۹۸ دانشگاه علمی‌کاربردی منطقه آزاد چابهار هم منحل شده است اظهار داشت: از آنجا که دانشگاه بین‌المللی چابهار یک مجموعه غیردولتی به شمار می‌رود می‌تواند طرح مهارت‌آموزی رشته‌های مورد نیاز صنایع منطقه را اجرایی کند.

آبروش با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در این حوزه با چالش‌های متعددی مواجه است تصریح کرد: باوجود مهیا بودن زیرساخت‌های لازم باید تاکید کنیم تا زمانی که صنایع مستقر در منطقه آزاد نسبت به استخدام نیروهای آموزش‌دیده تعهد ندهند، نمی‌توان طرح تربیت نیروی ماهر را عملیاتی کرد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون دانشگاه بین‌المللی و مرکز فنی و حرفه‌ای چابهار از آمادگی لازم برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع برخوردار هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.