حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » واگذاری ۲۶ واحد صنعتی تملیکی استان سمنان

واگذاری ۲۶ واحد صنعتی تملیکی استان سمنانسرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ۲۶ واحد تملیکی این استان در سال ۹۸ از طریق مزایده، اقاله و دیگر موارد تعیین تکلیف و واگذار شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا : حبیب‌الله خجسته پور افزود: از این تعداد واحد تملیکی واگذار شده، ۲۳ واحد توسط بانک‌های داخل استان سمنان و سه واحد توسط بانک‌های خارج این استان تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به سهم بانک‌ها در تعیین تکلیف واحدهای مذکور، بیان کرد: بانک صنعت و معدن ۱۰ واحد، بانک ملی پنج واحد، بانک ملت سه واحد، بانک‌های تجارت، توسعه تعاون و صادرات و بانک های رفاه کارگران هر کدام ۲ واحد و بانک کشاورزی یک واحد را در سال گذشته تعین تکلیف کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: تعداد ۱۰ واحد تولیدی در سال گذشته تملیک شد که از این تعداد، چهار واحد توسط بانک ملی، سه واحد بانک صنعت و معدن، ۲ واحد بانک تجارت و یک واحد توسط بانک ملت به تملک درآمد.

وی به ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملیکی توسط شبکه بانکی تاکید اضافه کرد: در سال جهش تولید باید روند واگذاری‌ها و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده در استان سمنان به منظور افزودن اشتغال و رونق اقتصادی افزایش یابد.

خجسته‌پور ابراز داشت: هم افزایی بانک های عامل استان سمنان برای برگشت واحدهای تملیکی به چرخه تولید با مالکان یا سرمایه گذاران به منظور تحقق شعار سال لازم بود و نباید هیچ واحد صنعتی در استان به دلیل تملیک غیرفعال شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، واحدهای تملیکی را ظرفیت مطلوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در سمنان برشمرد و تاکید کرد: بهره‌مندی از این بخش از اقتصاد استان مستلزم کاهش کاغذبازی‌های اداری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین بانک‌های عامل در نحوه چگونگی تملیک یا واگذاری واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند بازنگری است، خاطرنشان کرد: با تغییر رویه می‌توان برای کمک به این واحدها گام های موثر برداشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: ۶۹ واحد تولیدی استان سمنان تا پایان سال ۹۷، در تملک هشت بانک قرار داشت که از این تعداد ۵۴ واحد در تملک شعب بانک‌های استان و ۱۵ واحد در تملک بانک های خارج از آن بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.