حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » همکاری مردم ، عامل تثبیت کننده و نتیجه بخش خدمات مدیران اجرایی و مدافعان سلامت

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا :

همکاری مردم ، عامل تثبیت کننده و نتیجه بخش خدمات مدیران اجرایی و مدافعان سلامت

همکاری مردم ، عامل تثبیت کننده و نتیجه بخش خدمات مدیران اجرایی و مدافعان سلامتمعاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در جلسه ی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونابا حضور معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : بی تردید همکاری مردم بعنوان عامل تثبیت کننده و نتیجه بخش تلاش های مدیران اجرایی و پرسنل بهداشت و درمان است و اگر این همکاری ها نبود ، قطعا تمامی تلاش ها نیز ابتر می ماند .

...
به گزارش کاوش نیوز، حبیب الله خجسته پور ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در جلسه ی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که صبح امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضوردکتر حریر چی ، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد با خوش آمد و اظهار خرسندی از بهبودی دکتر حریر چی از بیماری کرونا ، سلام ویژه استاندار سمنان را به ایشان و حاضران ابلاغ کرد و عنوان داشت : و جود دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در استان سمنان بعنوان دو پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب برای استان سمنان است که در زمان شیوع و پیک بیماری کرونا توانستیم از این ظرفیت نهایت استفاده و بهره مندی را حاصل نماییم .
خجسته پور گفت : در طی چند ماهی که از انتشار ویروس کرونا در کشور می گذرد ، استانداری سمنان به مانند یک خانواده با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همکاری نموده و تلاش کرده است تا ضمن قطع زنجیره شیوع بیماری ، گام های اساسی در مدیریت و کنترل این بیماری را بردارد .
جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : در ۳۱ بهمن ماه سال گذشته در حالی که در اوج اقدامات و تمهیدات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم با انتشار خبرمشاهده کوئید ۱۹ در کشور، خدمات و اقدامات خود را به سمت مقابله با کرونا جهت بخشی نموده و یک روز پیش از برگزاری انتخابات به تمامی فرمانداران استان ابلاغ گردید که اقدامات لازم جهت تامین مواد ضد عفونی کننده برای تمامی شعب اخذ رای در سطح استان را به انجام رسانده و همانگونه که ملاحضه گردید ، این مهم با نهایت دقت در روز برگزاری انتخابات در تمامی شعب به انجام رسید .
خجسته پور افزود : اولین جلسه شورای تامین استان با دستور کار مقابله با کرونا بلافاصله پس از انتخابات برگزار شد ومتعاقب آن با تشکیل ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استانداری سمنان تمامی پروتکل های بهداشتی تصویب و ابلاغ گردیده و نظارت ها و بازرسی های لازم جهت تحقق آن انجام شد . 
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ، پای کار بودن تمامی معاونین و مدیران کل ستادی استانداری سمنان و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود استانداری سمنان را وجه تمایز استان سمنان با سایر استانداری های کشور یاد کرد و گفت : می توان گفت در هیچ استانی اینگونه از ظرفیت استانداری در ایجاد هماهنگی ، همدلی و در نهایت مدیریت مقابله با کرونا استفاده نشده است .
 
 ۴ بیمارستان تخصصی در ۴ شهر بزرگ استان تجهیز و معرفی گردید
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح ایجاد ۹ کمیته تخصصی ذیل ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بر استفاده از ظرفیت تمامی مدیران اجرایی استان در انجام فرآیند مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت : بمنظور کاهش زنجیره شیوع کرونا ، ۴ بیمارستان تخصصی در ۴ شهر بزرگ استان تجهیز و معرفی گردید و در این بین هماهنگی های لازم میان سایر بخش ها و واحدها نیز به انجام رسید .
خجسته پور تصریح کرد : برای دسترسی آسان شهروندان به اقلام بهداشتی ،  سامانه سفارش بر خط با استفاده از ظرفیت های تولیدی استان  شکل گرفت که در انجام این اقدام مهم  هم بخش خصوصی و هم اداره کل پست استان پای کار آمده و با هدف راهبردی تامین آسان ، سریع و ارزان اقلام بهداشتی تا کنون بیش از ۴۰۰۰۰ ماسک ، ۱۸۰۰۰ بسته دستکش صد تایی و ۲۰۰۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کنده از این طریق در اختیار سفارش دهندگان در اقصی نقاط استان سمنان گذاشته شده است .
وی تصریح کرد در این بخش خیّران استان نیز همراهی نموده و با استفاده از ظرفیت های مختلف تولیدی ، صنعتی و جهادی استان اقلام مورد نیاز بهداشتی و ضد عفونی کننده تامین و در اختیار تعداد زیادی از خانواده های نیازمند قرار گرفت.
خجسته پور کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری نیروهای هلال احمر ، بسیح و نیروی انتظامی را از جمله اقدامات دیگر استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت : با همکاری بسیار خوب علمای استان ، از روزهای ابتدایی اسفند شاهد تعطیلی مراکز زیارتی و مساجد و تکایا در سطح استان بودیم که نقش بسزایی در کنترل شیوع بیماری ایفا نمود و لازم است از تمامی عزیزان و بویژه آیت الله شاهچراغی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نهایت تقدیر و تشکر را ابراز نمایم .
خجسته پور اضافه کرد : در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی  و اقدامات سختگیرانه تری که در روز طبیعت امسال به انجام رسید شاهد همکاری خوب مردم استان بودیم که مجددا از تمامی این عزیزان نیز تشکر و قدردانی می نمایم . 
جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین اظهار داشت : بمنظور کنترل شیوع بیماری و با همکاری مردم ، فعالیت تمامی اصناف و مراکز فروش مورد رصد و کنترل قرار گرفت و همچنین کلنی های جمعیتی همچون زندانها نیز با تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کنترل گردید .
خجسته پور در ادامه با اشاره به وجود مجموعه ی میهمان شهر سمنان و تشریح اقدامات بهداشتی در جهت مقابله با کرونا در این مجموعه نیز اظهار داشت : وجود برادران و خواهران اتباع افغانستانی مقیم سمنان در این شهرک سبب شد تا از همان ابتدا با انجام کنترل های بسیار دقیق و سختگیرانه مانع از شیوع این ویروس و بدنبال آن  عدم گسترش موج بیماری نگران کننده در این مجموعه باشیم و خوشبختانه با تصویب پیشنهاد استاندار سمنان مبنی بر درمان رایگان اتباع توسط ریاست محترم جمهور نیز این روند سرعت گرفته و منتج به نتیجه گردید .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین با قدردانی از تعامل و همکاری بسیار خوب نیروهای نظامی و انتظامی استان در تحقق اهداف پیش بینی شده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت : خوشبختانه با بسیج تمامی امکانات و همکاری بسیار خوب تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین بسیجیان عزیز و مجموعه سپاه پاسداران تمامی مناطق روستایی و شهری و همچنین مسیر کوچ عشایر ضد عفونی و گند زدایی گردید که سهم بسیار قابل توجهی در کاهش میزان شیوع این بیماری در سطح استان ایفا نمود .
   مراکز نقاهتگاهی چهارگانه با همکاری سپاه پاسداران و بهزیستی استان در۴ شهرستان و با ظرفیت ۳۰۰ تخت ایجاد گردید
خجسته پور با اشاره به ایجاد ۴ مرکز نقاهتگاهی بهبود یافتگان کرونا گفت : مراکز نقاهتگاهی چهارگانه با همکاری سپاه پاسداران و بهزیستی استان در۴ شهرستان و با ظرفیت ۳۰۰ تخت ایجاد گردید و دغدغه ی بسیاری از خانواده های بیماران را رفع کرد .
حبیب الله خجسته پور همچنین با ادای احترام به شهدای مدافع سلامت و مجموعه ی کادر بهداشت و درمان کشور در جانفشانی و ایثارگری در راه سلامت مردم ، از شهید اکبر ناظری پور بعنوان تنها شهید مدافع سلامت در استان یاد کرد و از تلاش تمامی دست اندرکاران و تلاشگران استان در تامین سلامت مردم قدردانی نمود . 
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ، همکاری مردم با عوامل اجرایی و بهداشتی را بعنوان عامل تثبیت کننده تلاش های مدیریتی مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت : تمامی اقدامات انجام شده توسط مسئولان و مدیران اجرایی استان بمنظور پشتیبانی از خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا انجام شد و اگر همکاری مردم نبود ، قطعا این تلاش ها و اقدامات نتیز نتیجه ای نداشت .
ایشان در پایان سخنان خود با اشاره به این نکته که بر اساس مستندات ، استان سمنان در مرحله ی مدیریت کرونا دارای کارنامه درخشان و قابل قبولی می باشد اظهار داشت : از جناب دکتر حریر چی می خواهیم تا سلام استاندار ، مدیران اجرایی و  مردم استان سمنان را به وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ نموده و از زحمات تمامی پرسنل پر تلاش این وزارتخانه تشکر نماید .
انتهای خبر/

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.