حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی در سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: توانستیم وصول و توزیع عادلانه مالیات را تحقق بخشیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: جواد انوری از قطعیت بیش از ۱۸ هزار و ۲۹۸ اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی در راستای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مالیات خبر داد و عنوان کرد: مالیات به عنوان یک درآمد پاک و اثرگذار در جامعه به شمار می‌آید و در سال جاری توانستیم وصول و توزیع عادلانه مالیات را تحقق بخشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اختیارات ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: در همین راستا، هم‌زمان از اختیار ماده تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کرده و کسانی که این شرایط را قبول کرده‌اند، مالیات آنها قطعی شده است و پرونده‌های تعداد قابل‌توجهی از مؤدیان کم‌ریسک در دست بررسی بوده که اظهارنامه و پرونده ایشان نیاز به رسیدگی ندارد؛ مگر اینکه مدارک و اطلاعات مستندی به دست آید.

انوری تصریح کرد: مبنای شاخص ریسک اظهارنامه‌ها، راستی‌آزمایی است و هدف ما از این اعتماد همه‌جانبه تمکین مالیاتی است؛ تمکین مالیاتی یک مفهوم حرفه‌ای در نظام‌های مالیاتی است و ارزیابی یک نظام مالیاتی با تمکین سنجیده می‌شود.

وی تسهیل ارتباط و سهولت دسترسی به مدیران و مسؤولان، تسریع در پاسخگویی و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی را موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم توصیف کرد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تأکید استاندار به مدیران استانی در خصوص پیگیری مطالبات مردم از طریق ملاقات عمومی، مؤدیان مالیاتی می‌توانند همه‌روزه تا پایان وقت اداری برای بررسی و رفع مشکلات مراجعه کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.