حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » دامغانی‌ها روزانه ۶۰۰ گرم پسماند تولید می‌کنند

دامغانی‌ها روزانه ۶۰۰ گرم پسماند تولید می‌کنندشهردار دامغان گفت: شهروندان دامغانی روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله خانگی تولید می‌کنند و با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهر، سرانه تولید پسماند هر شخص بیش از ۶۰۰ گرم در شبانه‌روز است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مسلم نصرتی بیان کرد: استاندارد جهانی سرانه تولید زباله در هر شبانه روز حدود ۵۰۰ گرم و در کشور ۷۰۰ گرم است که شهر دامغان به استاندارد جهانی نزدیک است.

وی ادامه داد: طبق برآوردها، در هر دقیقه ٢۵ کیلوگرم زباله در شهر دامغان تولید می‌شود.

نصرتی اظهار داشت: در حال حاضر، محل دفع زباله در هشت کیلومتری جنوب غرب شهر دامغان و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار قرار دارد که دفن زباله به صورت کاملا بهداشتی در کانال‌های عمیق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زباله‌های عادی مردم توسط خودروهای حمل در کانال های عمیق ۲ متری محل دفن تخلیه و زباله‌های بیمارستانی در کانال جداگانه دفن می‌شود.

نصرتی خاطرنشان کرد: زباله‌های بیمارستانی و عفونی از سطح شهر و مراکز درمانی توسط پیمانکار مخصوص جمع‌آوری و دفن آن زیرنظر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دامغان، طی مراحلی به زباله‌های عادی تبدیل و دفن می‌شود.

شهردار دامغان میزان تولید زباله را در ارتباط مستقیم با فرهنگ مصرف دانست و افزود: باتوجه به بررسی‌های انجام‌شده، حدود ۲۰ درصد زباله‌های تولیدی مردم دامغان مواد غذایی فاسد شده شامل نان، گوشت، میوه و مواد غذایی فاسد است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.