حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » اختصاص ١٠ میلیارد ریال به مجموعه چشمه‌علی دامغان در مسیر ثبت جهانی

اختصاص ١٠ میلیارد ریال به مجموعه چشمه‌علی دامغان در مسیر ثبت جهانیرییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از محل سفر رییس جمهوری برای ساماندهی مجموعه چشمه‌علی برای ثبت جهانی اختصاص یافت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مهدی قاسمی افزود: چشمه علی دامغان برای ثبت جهانی نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است و این اعتبار به منظور اجرای اقدامات اداری و عمرانی لازم در راستای ثبت جهانی چشمه علی دامغان و قرارگیری آن در فهرست باغ های ایرانی در قالب اسناد خزانه تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ٢٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال اعتبار ملی به منظور مرمت بافت هسته تاریخی شهرهای استان سمنان و مرمت و احیای کاروانسراهای جاده خراسان به استان سمنان تخصیص داده شده است که با توجه به ارسال شرح خدمات به استان، انتظار داریم مبلغی از این اعتبار به شهرستان دامغان اختصاص یابد.

قاسمی اضافه کرد: مراحل مقدماتی و اخذ موافقت های اولیه به منظور ثبت جهانی این اثر فاخر انجام شده است و این طرح جهت بکار گیری مشاور ذیصلاح و در راستای تطبیق شرح خدمات با الزامات و دستورالعمل های ثبت جهانی در سامانه قرار گرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان ابراز امیدواری کرد: پس از ثبت این اثر در یونسکو می‌توانیم شاهد تخصیص اعتبار و پیشرفت قابل توجه این بنا باشیم که نتیجه آن حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتر در این مجموعه است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.