حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » سال تحصیلی جدید در استان سمنان آغاز شد

سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در استان سمنان روز شنبه در آیینی در دبیرستان دخترانه دور اول پیامبر اعظم(ص) این شهر با نواختن زنگ توسط حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان و با حضور زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در استان سمنان ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یکهزار و ۸۳ مدرسه تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این آیین گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با دو رکن اساسی توجه به سلامت و آموزش دانش‌آموزان آغاز شد.

محمد دستورانی افزود: شعار سال ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ «مهر شاد» است که با مهارت آموزی و ایجاد فضای شاد تلاش خواهد شد تا دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی جاری با اصل سلامت دانش آموزان آغاز خواهد شد و والدین و خانواده ها و معلمان در مباحث آموزشی و تربیتی دانش آموزان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

دستورانی با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن مدارس در هر ۲۴ ساعت به صورت مکرر در دستور کار است، گفت: دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و باید دانش آموزان بیاموزند در شرایط ناآرام هم باید تحصیل کنند و هم سلامت‌شان حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: توجه به سلامت و آموزش دو رکن اساسی در تحصیل دانش آموزان در سال جاری است، با خانه نشستن کاری پیش نخواهد رفت و اگر تعلیم و تربیت دچار ضعف شود، کشور دچار خسران خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد «آموزش و پرورش برای همه» با هدف اینکه همه دانش آموزان در قالب های مختلف بتواند تحصیل کنند، ادامه داد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ دانش آموز دارد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می توان مدارس را مدیریت کرد.

دستورانی افزود: در مدارس دارای جمعیت زیاد، دانش آموزان گروه بندی خواهند شد و اختیاراتی در این زمینه به مدیران مدارس اعطا شده است.

به گفته وی، زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود و مراسم آغاز و برنامه های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماعات می شود در مدارس حذف شده است.

وی با بیان اینکه هفته های آینده هفته نظارت والدین از مدارس خواهد بود، گفت: والدین از در خانه تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: تاثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست و با این رویکرد و انعطاف حداکثری، آموزش و پرورش در تلاش است سال تحصیلی جاری به شیوه مطلوب ادامه یابد.

 

رونمایی از برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در اولین روز از بازگشایی مدارس منطبق با سند تحول آموزش و پرورش و بسته‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش تدوین شده که علاوه بر رویه‌های استانی، به صورت شهرستانی و منطقه‌ای هم دارای راهبردهایی است.

  مدیران، معلمان و کارکنان مدارس با بهره‌گیری از برنامه عمل آموزش و پرورش می‌توانند برای تسهیل دانش آموزان با وجود شیوع کرونا اقدام کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.