حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » عقب ماندگی راه های شرق استان سمنان جبران شود

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، در راه های شرق استان سمنان هیچ پیشرفتی صورت نگرفته و باید این عقب ماندگی جبران شود.

...

کاوش نیوز: سید حسن حسینی شاهرودی در آیین معارفه مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در سالن البرز شرقی شاهرود، ابراز داشت: نوروز امسال و با وجود بحران‌هایی چون برف و بوران در جاده‌های شرق استان سمنان مشخص شد که ما راهداری نداریم و اگر چند دستگاه خودرو از استان‌های همجوار برای کمک فرستاده نمی‌شد، با مشکلات جدی رو به رو می‌شدیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بیشترین مشکلات در حوزه حمل و نقل وجود داشت، اما تاکنون حمایتی از شرق استان صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط استان سمنان با هشت استان همجوار، تاکید کرد: از این تعداد، ارتباط با پنج استان از طریق شاهرود و میامی است، اما در عمل فقط ۲ راه اصلی در شرق استان وجود دارد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه ۴۰ سال است به جز راه آزادشهر که هنوز نیمه کاره است، راه اصلی به شمال در شرق سمنان وجود ندارد، تصریح کرد: در این سال‌ها اداره کل راه و ترابری حتی مطالعات سه راه اصلی خود به سه استان دیگر را هم انجام نداده، در حالی که از دیگر شهرستان‌های استان به شمال جاده ساخته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شهرداری‌های این منطقه، یادآور شد: طرح جامع شهر شاهرود فقط ۱۰ سال طول کشید تا در استان به تصویب برسد و بعد از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی، طرحی به شاهرود می‌آید که مربوط به ۱۰ سال پیش بوده و نیاز به اصلاح دارد.

فرماندار شاهرود هم در این آیین با اشاره به نبود آزادراه در این شهرستان اظهار کرد: شاهرود با داشتن ۱۴۹ کیلومتر بزرگراه، ۲۲ درصد بزرگراه‌های استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

محمدکرم محمدی با اشاره به وجود ۸۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۲ کیلومتر راه فرعی و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی در شاهرود، یادآور شد: هنوز در نقاط مختلف این شهرستان از جمله در نزدیکی شهر شاهرود ۲۰۰ کیلومتر راه خاکی بین روستایی وجود دارد.

وی با اشاره به بحران پایان اسفند ۹۷ و بروز برف و کولاک در جاده‌های شاهرود، تاکید کرد: با قرارگیری در چنین موقعیتی تازه متوجه شدیم چقدر برای بحران آمادگی داریم و امیدواریم با توجه به تردد میلیون‌ها مسافر در سال و وجود راه‌های زیاد، به شرق استان سمنان توجه بیشتر شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.