حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » یک هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی صادر شد

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۳ مجوز مشاغل خانگی سال گذشته در حوزه صنایع دستی توسط این اداره کل صادر شد.

...

کاوش نیوز: همایون جورابلو اظهار داشت: سال گذشته به ۲۸۲ طرح هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در بخش مشاغل خانگی، ۲۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۱۸ پروانه تولید انفرادی صادر و ۴۳۴ پروانه تولید انفرادی نیز تمدید شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۹ پروانه تولید کارگاهی صادر و ۲۰ پروانه تولید کارگاهی نیز تمدید شد.

وی ابراز داشت: سال گذشته اطلاعات ۴۵۵ هنرمند صنایع دستی استان سمنان در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

جورابلو تصریح کرد: پنج هزار و ۴۲۳ هنرمند صنایع دستی دارای مجوز در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۱ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی، یک هزار و ۸۲ نفر در شهرستان سمنان، ۹۵۷ نفر در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، ۸۵۹ نفر در شهرستان دامغان، ۷۴۳ نفر شهرستان مهدیشهر و ۲۹۱ نفر در شهرستان سرخه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۳۹ نفر از هنرمندان استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۹۴۰ نفر از هنرمندان استان نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ کارگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال و کارآفرین هستند، افزود: ۱۹ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۷ و ۳۲ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۶ گواهی کیفیت کارگاهی دریافت کردند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۲ بازارچه دائمی و پنج فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال و یک بازارچه نیز در حال ساخت است.

جورابلو یادآور شد: هفت خانه و بنای تاریخی به معرفی و فروش صنایع دستی استان سمنان به مزایده گذاشته شد و ۲ فقره قرارداد واگذاری خانه ترابی و دروازه ارگ سمنان نیز منعقد شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.