حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » نساجی – استقلال؛ شاگردان الهامی در اندیشه متوقف کردن صدرنشین

نساجی – استقلال؛ شاگردان الهامی در اندیشه متوقف کردن صدرنشینتیم فوتبال نساجی مازندران عصر امروز در مشهد برای متوقف کردن روند بردهای پیاپی صدرنشین لیگ برتر و ثبت نخستین شکست استقلال در لیگ بیست‌ویکم دیداری سخت و حساس را مقابل آبی‌پوشان پایتخت برگزار می‌کند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: هفته بیستم‌ لیگ برتر فوتبال کشور امروز دوشنبه با انجام هر هشت مسابقه برگزار می‌شود و از ساعت ۱۷ نساجی مازندران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف استقلال می‌رود؛ دیداری مهم برای فرهاد مجیدی و شاگردانش که صدرنشین هستند و با پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند و حساس برای نساجی که پس از دو شکست و یک تساوی حالا هوادار را در یک قدمی و یک امتیازی خود می‌بیند و در صورت نتیجه نگرفتن ناچار است رتبه دهم را به این تیم تازه‌وارد لیگ برتر تقدیم کند.

نساجی‌چی‌ها که امسال برای برگزاری بازی‌های خانگی‌شان به معنای واقعی خانه‌به‌دوش شدند، امروز برای پنجمین بار در مشهد از حریفان خود میزبانی می‌کنند. الهامی و شاگردانش تا کنون چهار بازی خانگی لیگ برتری و یک میزبانی جام حذفی را در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار کردند که حاصل این پنج مسابقه خانگیِ خارج از مازندران برای آن‌ها یک برد و یک تساوی و دو شکست در مسابقات لیگ برتری و یک برد در جام حذفی بود.

 

نبرد با بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ

الهامی و یارانش امروز در مشهد دیداری سخت را باید برگزار کنند. استقلال در شرایطی کاملا آماده به مصاف نساجی می‌رود و فقط به کسب هر سه امتیاز فکر می‌کند. استقلالی که امروز مقابل نساجی قرار می‌گیرد بهترین استقلال دست‌کم پنج دوره اخیر لیگ برتر است و با نتایجی که کسب کرده از نظر روحی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد.

مجیدی و تیمش از ابتدای فصل تا کنون مقابل هیچ تیمی شکست نخوردند و ۶ بازی اخیر را نیز با برد پشت‌سر گذاشته‌اند. نکته قابل توجه در عملکرد استقلال نیز قدرت گلزنی بالا و در عین حال خط دفاعی مستحکم این تیم است. استقلالی‌ها در حال حاضر پس از ۱۹ بازی با ۲۹ گل زده همراه با مس رفسنجان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و از نظر دفاعی نیز با ۶ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را به نام خود ثبت کرده‌اند. با این حساب الهامی و شاگردانش امروز باید مقابل بهترین خط حمله لیگ از دروازه خود دفاع کنند و برای گلزنی هم بهترین خط دفاع لیگ را شکست دهند تا به برد برسند ؛ هدفی که تا کنون هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری نتوانستند به آن دست یابند.

با وجود دشواری‌هایی که دیدار با استقلال می‌تواند برای نساجی داشته باشد، نساجی‌چی‌ها به ارائه یک بازی منسجم و حتی کسب امتیاز در بازی امروز امیدوار هستند. آن‌ها در دیدار و رفت مقابل استقلال که در ورزشگاه آزادی برگزار شد عملکرد تحسین‌برانگیزی داشتند ، تا جایی که استاندار مازندران پس از آن مسابقه پیامی بابت قدردانی از بازیکنان و کادر فنی نساجی صادر کرد. بر همین اساس هواداران نساجی امیدوارند که تیم‌شان بتواند کار نیمه‌تمام نیم‌فصل نخست و را در بازی امروز تمام کنند.

موضوع مهمی که برای نساجی می‌تواند در دیدار امروز کاربردی باشد و طی این فصل بارها در عملکرد شاگردان الهامی دیده شد حفظ روحیه تیمی پس از دریافت گل است. نساجی در این فصل بارها پس از دریافت گل توانست با حفظ تمرکز و انسجام تیمی به دروازه حریف برسد و گلزنی کند.

البته یکی از چالش‌های نساجی در بازی امروز در اختیار نداشتن دو مهره کلیدی به دلیل مصدومیت است. حسن نجفی وینگر چپ نساجی که در این فصل چهار گل برای تیمش به ثمر رساند و مهرداد عبدی هافبک مؤثر این تیم به دلیل مصدومیت امکان حضور در زمین را ندارند و همین موضوع می‌تواند کمی کار را برای نساجی دشوار کند. اما ساکت الهامی همواره تأکید کرده است که همه بازیکنان نساجی کیفیت بالایی برای حضور در ترکیب اصلی دارند و حتی اگر کلا ۱۱ بازیکن داشته باشد برای کسب امتیاز تیمش را به زمین می‌فرستد ، کما این‌که در دیدار رفت نیز مسعود شجاعی و محمد قربانی دو بازیکن کلیدی نساجی به دلیل محرومیت مقابل استقلال بازی نکردند و حتی ساکت الهامی نیز به دلیل محرومیت از کنار زمین تیمش را هدایت نکرد.

 

تقابل‌ مجدد الهامی و مجیدی در مشهد

یکی از نکات قابل توجه و شاید هم حاشیه‌ای بازی امروز نساجی و استقلال می‌تواند تقابل مجدد الهامی و مجیدی در ورزشگاه امام رضا(ع) باشد. این دو سرمربی ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مقابل هم قرار گرفته بودند که الهامی موفق شد با تراکتور، مجیدی را شکست دهد.

تراکتور تبریز با سرمربیگری ساکت الهامی و استقلال تهران با سرمربیگری فرهاد مجیدی در فینال جام حذفی فوتبال کشور به هم رسیده بودند که تراکتور موفق شد در همان نیمه نخست سه بار دروازه استقلال را باز کند. تلاش‌های تیم مجیدی در نیمه دوم منجر به ثبت دو گل برای آبی‌پوشان شد، اما بازی به تساوی کشیده نشد و در نهایت ساکت الهامی توانست نخستین جام قهرمانی را برای تبریزی‌ها کسب کند.

حالا دو سرمربی پس از ان دیدار حساس و جنجالی که محرومیت چند ماهه ساکت الهامی را به دنبال داشت یک بار دیگر در همین ورزشگاه به هم رسیده‌اند و الهامی امیدوار است که برای دومین بار بتواند مجیدی را در مشهد با شکست بدرقه کند.

البته نساجی‌چی‌ها بیش از دو دهه است که نتوانستند بردی را مقابل استقلال کسب کنند. از آخرین برد نساجی مقابل استقلال بیش از ۲۲ سال می‌گذرد. این تیم دیدار رفت فصل قبل را در ورزشگاه آزادی ۱ – ۰ به استقلال واگذار کرد و بازی برگشت نیز در استادیوم وطنی قائمشهر با برد ۳ – ۱ استقلال پایان یافت، اما در دیدار رفت فصل جاری توانست استقلال پرمهره و مدعی را با ارائه یک بازی زیبا با نتیجه بدون گل متوقف کند. نساجی‌چی‌ها در دیدار رفت حتی تا مرز گلزنی و پیروزی مقابل استقلال نیز پیش رفتند.

در مجموع دو تیم تا کنون ۱۷ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که دو بار نساجی در دو دیدار دوستانه که یکی دهه ۶۰ و دیگری دهه ۷۰ برگزار شده بود استقلال تهران را شکست داد. ۸ بار هم استقلال موفق به شکست نساجی شد و ۷ دیدار نیز بین دو تیم با نتیجه مساوی تمام شد.

دیدار امروز نساجی و استقلال را علی صفایی قضاوت می‌ند و محمدرضا ابوالفضلی، محسن سلطانی و مهدی مرجان‌زاده کمک‌های او در این دیدار هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.