حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در عباس‌آباد پرداخت شد

فرماندار عباس آباد گفت: دولت امسال به منظور ایجاد اشتغال جدید و احیای برخی از واحدهای تولیدی راکد بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط شهرستان عباس‌آباد پرداخت کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عباس شیرین‌همپا افزود: این میزان تسهیلات در قالب کمیسیون تخصصی اشتغال و کارآفرینی و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد.

وی اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد و تنفس یک تا ۲ ساله به ۳۱ واحد راکد شهرستان پرداخت شد که پس از دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

همچنین به گفته فرماندار عباس آباد، امسال تعداد هفت واحد تولیدی از میان ۱۱ واحد تولیدی که به خاطر بدهی در تملک بانکها قرار گرفته بودند، با استفاده از این تسهیلات از تملک بانک ها خارج و فعال شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد که بررسی مشکلات تعداد ۱۹۵ واحد تولیدی در این نشست ها از دیگر اقداماتی است که برای حل مشکلات بخش تولید، صنعت و کشاورزی شهرستان تصمیماتی اتخاذ شده است.

فرماندار عباس آباد این واحدهای تولیدی مشکل دار را شامل مرغداری ها، آبزی پروری، گل و گیاه، گردشگری و صنعتی نام برد و گفت که در مجموع با پرداخت این میزان تسهیلات نزدیک به ۸۰۰ نفر مجدداً به چرخه اشتغال بازگشتند.

شیرین همپا اظهار داشت: ضمن اینکه در طی یازده ماه سال ۹۹ هم با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی شهرستان برای ۱۶۰ نفر هم شغل ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد که این دستاوردها نتیجه تلاش شبانه روزی مسئولان شهرستان عباس اباد بدست امده بطوری که در ارزیابی های معاونت امور اقتصادی استانداری در میان دیگر شهرستان های استان در جذب اعتبارات اشتغال و تسهیلات کرونایی  رتبه نخست را کسب کرد.

شیرین همپا همچنین از پرداخت حدود۶۰ میلیارد ریالی تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده در این شهرستان خبرداد و گفت: این میزان تسهیلات هم در پی بررسی ۳۳۶ پرونده مشاغل آسیب دیده از جمله رانندگان خودروهای مسافربر عمومی، تولید کنندگان گل و گیاه و پرورش دهندگان ماهی پرداخت شد.    

عباس آباد به علت برخورداری از شرائط آب و هوایی معتدل جلگه‌ای و خاک حاصلخیز مناسب موقعیت مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی بویژه گل و گیاه دارد به طوری که اغلب روستائیان این منطقه به علت رغبتی که به تولید این محصول دارند به شکل انفرادی و گروهی انوع گل و درختچه های زینتی تولید کرده که حتی ارزش صادراتی هم دارد.

شهرک صنعتی سلمانشهر که از نظر وسعت سومین شهرک استان مازندران محسوب می شود در این شهرستان واقع است و هم اکنون با برخورداری از ۱۱۷ واحد صنعتی دست کم یکهزار و ۴۰۰ نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.